اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چرا یهودیان اوکراینی حاضر نیستند به فلسطین مهاجرت کنند؟

اغلب یهودیان اوکراینی حاضر به مهاجرت به فلسطینی اشغالی نشده و یا در اوکراین مانده یا به کشورهای دیگر رفته‌اند.

چرا یهودیان اوکراینی حاضر نیستند به فلسطین مهاجرت کنند؟

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات تل آویو از چند روز پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تلاش بسیاری برای انتقال یهودیان این کشور به سرزمین اشغالی انجام دادند، تا جایی که تل آویو از مسکو درخواست کرد تا گذرگاه امن برای خروج یهودیان ایجاد کند که این درخواست با واکنش شدید دولت کی‌اف و احضار سفیر رژیم صهیونیستی همراه شد.

در این راستا «پنینا تامانو شاتو» وزیر جذب مهاجران رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: «پیام ما به یهودیان اوکرانی کاملا واضح و آشکار بوده است اسرائیل همیشه خانه آن‌ها خواهد بود و دروازه‌های ما به سوی آن‌ها همیشه باز است چه در زمان عادی و چه در دوره‌های بحرانی».

اما به گفته شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، در سایه جنگ در اوکراین، اکثر یهودیان ساکن این کشور که بیش از ۲۰۰ هزار نفر هستند،  حاضر نشده‌اند به فلسطین اشغالی سفر کنند و ماندن در اوکراین یا سفر به دیگر کشورها را ترجیح می‌دهند.

وبگاه رأی الیوم در یادداشتی این باره نوشته است که این موضع یهودیان اوکراین ضربه اساسی به پروژه صهیونیسم و مروجان آن است و بر این نکته تأکید می‌کند که «اسرائیل در نظر بسیاری از یهودیان ارض موعود نیست.»

رأی‌الیوم: اسرائیل از نظر بسیاری یهودیان جهان ارض موعود نیست.

طبق این یادداشت، یهودیان اوکراینی با صدای بلند می‌گیوند که اسیر وسوسه‌های اسرائیلی‌ها برای مهاجرت به فلسطین نشده و به صراحت، فلسطین اشغالی را موطن امنی که آینده امن و شکوفا برای فرزندانشان به ارمغان بیاورد، نمی‌بینند و در شرایطی که جنگ در اوکراین بالا گرفته و در این روزهای حساس، نمی‌خواهند که هم‌وطنان خود را تنها گذاشته و فرار کنند.

رأی الیوم در ادامه نوشت: «چه کسی می‌خواهد به سرزمینی سفر کند که صدها هزار موشک و پهپاد در منطقه خاورمیانه دورش را گرفته و هر روز شاهد تغییرات پیوسته در قواعد درگیری دارد. در شرایطی که برتری نظامی اسرائیل به وضوح کاهش یافته و قدرت‌های بزرگ منطقه‌ای چون ایران ظهور کرده‌اند و از سوی دیگر شاهد شکست‌های پی در پی آمریکا در افغانستان، عراق، سوریه و یمن هستیم.»

به نوشته این وبسایت، نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی به مهاجرت معکوس در سرزمین اشغالی اذعان دارند. به خصوص پس از جنگ ۱۱ روزه غزه در ماه می ۲۰۲۱ به که به گفته نهادهای اسرائیلی تعداد قابل توجهی از ساکنان سرزمین اشغالی به اروپا و آمریکا و کانادا فرار کردند. جنگی که مقاومت با شلیک ۴۲۰۰ موشک و راکت، شش میلیون اسرائیلی را به پناهگاهها کشاند و فرودگاههای اسرائیل بسته و این رژیم از جهان خارج جدا شد و همه این‌ها را یهودیان اوکراینی می‌دانند.

رأی‌الیوم تصمیم یهودیان اوکراینی برای عدم مهاجرت به فلسطین اشغالی را از روی عقلانیت و آگاهی آن‌ها دانست و نوشت که آن‌ها با این کار به دیگر یهودیان جهان نیز پیام داده‌اند که از طرح صهیونیسم برای مهاجرت به فلسطین اشغالی دوری  کنند، آن هم در شرایطی که عمر رژیم رو به پایان است.

طبق یک مطالعه جمعیتی در سال ۲۰۲۰ درباره یهودیان اروپا، در اوکراین حدود ۴۳۳۰۰ نفر وجود دارند که خود را یهودی معرفی می‌کنند و حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر واجد شرایط مهاجرت به سرزمین اشغالی بر اساس قانون بازگشت یهودیان و بستگان آن‌ها از سوی رژیم صهیونیستی شناسایی شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول