اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تل‌آویو بین مسکو و کی‌یف پیشنهاد میانجیگری داد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به رئیس‌جمهور روسیه درباره میانجیگری تل‌آویو بین مسکو و کی‌یف پیشنهاد داد.

تل‌آویو بین مسکو و کی‌یف پیشنهاد میانجیگری داد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (امروز) در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه درباره تحولات جاری اوکراین صحبت کرد.

منابع رسانه‌ای در روسیه از قبیل راشاتودی و اسپوتنیک به نقل از کاخ کرملین روسیه خبر دادند، نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهاد میانجیگیری بین این کشور با اوکراین را داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن انتشار خبر پیشنهاد نفتالی بنت نخست‌وزیر این رژیم به ولادیمیر پوتین برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین گزارش دادند که رئیس‌جمهور روسیه این پیشنهاد را رد کرد.

بنا بر گزارش این رسانه روس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اطمینان داد که مسکو همچنان برای گفت‌وگو با کی‌یف آمادگی دارد اما به او اطلاع داد که رهبران اوکراین هنوز از این فرصت استفاده نکرده‌اند.

کاخ کرملین در این باره اعلام کرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهاد میانجیگری برای توقف عملیات نظامی روسیه در اوکراین را مطرح کرد و به دنبال آن، پوتین گفت، روسیه آماده مذاکره با اوکراین در شهر «گومل» بلاروس است اما اوکراین هنوز از این فرصت استفاده نکرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک رئیس‌جمهور روسیه همچنین تصریح کرد: نیروهای ویژه روسیه باید همیشه آماده دفاع از کشور خود باشند. ولادیمیر پوتین همچنین طی تماس تلفنی، بنفتالی بنت را در جریان روند عملیات نظامی در دونباس قرار داد.

روز جمعه هفته گذشته بود که در دومین روز از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، خبرگزاری رویترز گزارش داد: «ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین از نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته بود بین اوکراین و روسیه میانجیگری کند.

«یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی در این باره به رویترز گفته بود: «ما حداقل از سال گذشته در حال صحبت با اسرائیلی‌ها در خصوص ایفای نقش میانجیگرانه احتمالی در حال صحبت بوده‌ایم. رهبری ما اعتقاد دارد که اسرائیل تنها کشور دموکراتیکی است که روابطی عالی با هر دو کشور (اوکراین و روسیه) دارد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول