اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

کودکان را در فضای مجازی تنها رها نکنیم

سرپرست معاونت پرورشی وزارت آموزش‌ و پرورش با تأکید بر اینکه نباید کودکان را در فضای مجازی تنها رها کرد، گفت: ممنوعیت و محدودیت باید در قالب صیانت از کودکان در فضای مجازی دنبال شود ولی آنچه به مدارس مربوط می‌شود، ناظر بر این است که نباید بچه‌ها را در فضای مجازی تنها بگذاریم.

کودکان را در فضای مجازی تنها رها نکنیم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در برنامه رویداد رادیو گفت‌و‌گو، با اشاره به فعالیت پرورشی مدارس، اظهار کرد: مدتی است که به دلیل فراگیری کرونا، مواجهه مستقیم کمتر شده و امکان ارتباط با دانش‌آموزان نیز بر اساس فضای مجازی پایه‌ریزی شده است؛ با این حال برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و مشاوره و هدایت تحصیلی به انجام رسید.

وی با اشاره به برپایی اجلاس سراسری نماز و تقدیر از مربیان و معلمانِ پرورشی، افزود: این رویه در هفته تربیت ادامه خواهد یافت.

باقرزاده با اشاره به اهمیت ویژه تربیت برای دانش آموزان، گفت: این قشر با مدرسه، خانواده و رسانه بیش از هر گروه دیگری در ارتباط هستند و ما تلاش داریم مربیان را به گونه‌ای توانمند کنیم تا ارتباط عمیق و موثرتری با بچه‌ها برقرار سازند.

وی اضافه کرد: در بُعد خانواده نیز تلاش داریم خانواده‌ها را به توانمندی‌هایی برای برقراری ارتباط بهتر با فرزندان مجهز کنیم تا نقش تربیتی خود را به خوبی ایفا کنند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با ابراز تأسف از وضعیت نه چندان خوب و فراگیر نبودنِ ارتباط مربیان در فضای مجازی با دانش‌آموزان، اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد بسته‌های صوتی و تصویری را در راستای بصیرت و دانش‌افزایی در نظر بگیریم تا دانش آموزان با آن ارتباط برقرار کرده و مربیان نیز نقشی سازنده در فضای مجازی ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید کودکان را در فضای مجازی تنها رها کرد، افزود: ممنوعیت و محدودیت باید در قالب صیانت از کودکان در فضای مجازی دنبال شود ولی آنچه به مدارس مربوط می‌شود، ناظر بر این است که نباید بچه‌ها را در فضای مجازی تنها بگذاریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول