اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رایزنی‌ وزیر لبنانی با طرف سوری برای بازگشت امن آوارگان

دیدار وزیر مهاجرت لبنان با مقامات سوری بر بازگشت امن آوارگان سوری به کشورشان متمرکز بود و اقدامات مثبت اتخاذ شده در این ارتباط بررسی شد.

رایزنی‌ وزیر لبنانی با طرف سوری برای بازگشت امن آوارگان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عصام شرف الدین» وزیر مهاجرت لبنان به همراه یک هیأت به سوریه سفر و با «محمد حسان قطنا» وزیر کشاورزی و «حسین مخلوف» وزیر ادامه محلی و محیط زیست این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «البناء»، در دیدار شرف‌الدین با حسین مخلوف درباره اقدامات اتخاذ شده از طرفین برای بازگشت امن مهاجران سوری از لبنان به سوریه از جمله اقدامات دولت سوریه برای تأمین نیازها و ضروریات زندگی آوارگان بحث و تبادل نظر شد.

مخلوف در این باره گفت، وزیر لبنانی را در جریان اقدامات دولت سوریه درباره آوارگان از جمله احکام عفو صادر شده، تعویق خدمت شش ماهه سربازی، صدور مدارک مفقود شده در کشورهای پناهنده، ثبت تولدهای جدید در سوریه، ارائه خدمات حمل و نقل و پزشکی و همه امکانات برای رساندن آنها به مناطق اقامتشان قرار داده است.

 وی ضمن اشاره به محاصره ظالمانه کشورهای حامی تروریستی علیه سوریه و شهروندان آن، تصریح کرد، دمشق به دنبال بازگشت تمام آوارگان به کشور بدون هیچ مانعی است.

شرف‌الدین هم گفت، در دیدار با مقامات سوری درباره موضوعات مهم دو طرفه رایزنی کرده است. وی افزود: ما در لبنان مورد ظلم اسرائیل هستیم و سیاست فقیرسازی که «اولیور دی شوتر» گزارشگر ویژه سازمان ملل در برنامه حق داشتن غذا ازآن صحبت کرد سیاستی عمدی و ساختگی با اهداف مشخص است. سوریه به خاطر استکبار غرب، زدن زیرساخت‌های کشور، فرار مغزها، محاصره و قانون قیصر که هدف آنها به زانو درآوردن این ملت است، رنج دیده است. برای حل بحران اقتصادی لبنان درباره مسایل اقتصادی صحبت کردیم.  

 وی در پایان اعلام کرد: به عنوان عضو کمیته آوارگان در دولت لبنان دست همکاری را به نیابت از دولت لبنان به سمت وزیر اداره محلی سوریه مخلوف دراز کردم و درباره بازگشت کریمانه آوارگان به سوریه دراز کردم و پاسخ کاملی دریافت کردم. امیدارم این موضوع به زودی در دستور کار کابینه لبنان قرار بگیرد.

طبق آمار غیر رسمی حدود شش میلیون پناهجوی سوری در خارج از این کشور به سر می‌برند که عمدتا در ترکیه، اردن، لبنان و عراق هستند.

چندی پیش، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه  تصریح کرد که دمشق به دنبال بازگرداندن فرزندان سوریه به کشور است و بار دیگر از آن‌ها می‌خواهد که بازگردند و در روند بازسازی آنچه تروریسم ویران کرده، مشارکت کنند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزیر خارجه سوریه گفت: برخی کشورهای غربی هستند که نمی‌خواهند آوارگان سوری به کشورشان بازگردند و به هر وسیله مانع این امر می شوند. نظام ترکیه به حمایت از سازمان‌های تروریستی در سوریه ادامه می‌دهد و بارها آب بیش از یک میلیون شهروند را در الحسکه قطع کرده است.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان هم بارها اعلام کرده، جامعه بین الملل و سازمان ملل باید برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان که دیگر ایمن است، تلاش کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول