اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

ابراهیم اصغری: پخش تلویزیونی به «تک‌تیرانداز» ضربه زد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» معتقد است که نمایش این فیلم در تلویزیون قبل از اکران عمومی باعث ضربه به این فیلم شد.

ابراهیم اصغری: پخش تلویزیونی به «تک‌تیرانداز» ضربه زد

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تک تیرانداز» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، درباره تاثیر نمایش این فیلم سینمایی در نوروز سال 1400 از تلویزیون، گفت: نمایش تلویزیونی فیلم سینمایی «تک تیرانداز» قبل از اکران مردمی، از جمله اتفاقاتی بود که به این فیلم ضربه زد، چرا که «تک‌تیرانداز» چه از نظر فنی و چه از نظر جلوه‌های ویژه برای تماشای در سالن سینمایی، تولید شده بود. 

50 درصد کیفیت و تاثیرگذاری فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» کم شد

وی ادامه داد: نمایش فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» در تلویزیون حدود ۵۰ درصد از کیفیت و تاثیرگذاری فیلم کم کرد. من این فیلم را چندین مرتبه در جشنواره فیلم فجر سال گذشته همراه با مخاطبان سینما تماشا کردم، در صحنه‌هایی از فیلم مخاطبان به وجد می‌آید و قهرمان فیلم را تشویق می‌کند، این اتفاق را ما در پخش تلویزیونی شاهد نیستیم، چرا که مخاطب تلویزیون به آن میزان، غرق تماشای فیلم نمی‌شود. 

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز»، اظهار کرد: قطعاً وقتی فیلمی با معیار جذب مخاطب برای سینما و به خصوص سینمای دفاع مقدس، تولید می‌شود، حقش این است که برای اولین بار در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآید. وقتی فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» از تلویزیون به نمایش درآمد، عملاً این فرصت برایش سوزانده شد. 

اصرار تلویزیون برای پخش «تک‌تیرانداز»

وی درباره علت پخش این فیلم سینمایی از تلویزیون، قبل از اکران مردمی، گفت: تلویزیون اصرار داشت که فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» را بگیرد و پخش کند، چرا که هم سینما تعطیل بود و هم شرایط کرونا، اقتصاد و جامعه به شکلی بود که تلویزیون تصمیم داشت برای نوروز ۱۴۰۰ فیلم دست اول پخش کند. این اتفاق هم افتاد تاثیر بسیار بدی بر وضعیت اکران فیلممان گذاشت. 

اصغری درباره علت جذابیت فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» برای مخاطب، بیان کرد:  ویژگی اول جذابیت فیلم «تک تیرانداز» سوژه فیلم بود، ما در دفاع مقدس تعداد بسیار کمی تک تیرانداز داشتیم و شهید عبدالرسول زرین تنها تک تیرانداز حرفه‌ای ایران در‌ دفاع مقدس بود. 

قهرمانی از جنس مردم 

وی ادامه داد: شخصیت و تاثیرگذاری شهید زرین بسیار برای مخاطب جذاب است و از طرفی این تک تیرانداز صرفاً یک فرمانده نبوده، بلکه یک نیروی عملیاتی بود که مثل همه نیروی‌های نظامی در خط مقدم جنگ حضور داشت؛ اما با توانمندی خود توانست تاثیر شگرفی بر جنگ بگذارد و به نحوی موازنه قدرت را در دفاع مقدس دستخوش تغییر کند. شهید عبدالرسول زرین قهرمانی از جنس مردم بود و سادگی‌ شخصیت این شهید باعث همذات پنداری مخاطب می‌شد. 

این تهیه‌کننده سینمای ایران درباره ویژگی‌هایی که فیلم‌های دفاع مقدسی باید دارا باشند تا مخاطبان بیشتری جذب کنند، گفت: به نظرم در زمان حال حاضر فیلم‌ها باید خوش ساخت باشند و قصه خوبی را روایت کنند، این برای فیلم‌های دفاع مقدس هم وجود دارد. این روزها مردم کشورمان نیازمند قهرمان هستند و پرداختن به قهرمانانی در سینما که از جنس خود مردم هستند، می‌تواند با اقبال مخاطبان رو به رو شود.

«جنس مخاطب» در دست نگارش 

وی افزود: از طرفی دیگر به نظرم فیلم‌هایی که حتی با موضوع دهه ۶۰ در سینمای ایران ساخته می‌شوند باید کارکرد امروزی برای مخاطبان سینمای ایران داشته باشند. اگر به دنبال ساخت اثر با موضوع دفاع مقدس می‌رویم، باید همه ابعاد شخصیت‌ها را صادقانه مطرح کنیم، این صداقت قطعاً به دل مخاطب می‌نشیند. ما نباید یک چهره ماورایی از قهرمانان دفاع مقدس‌مان بسازیم، چرا که مخاطبانی که این شخصیت‌ها را می‌بینند، نمی‌توانند درست الگوبرداری کنند و تصورشان این می‌شود که رسیدن به جایگاه آن قهرمانان، غیر ممکن است. 

اصغری درباره پروژه‌های جدید خود، اعلام کرد: در حال حاضر فیلمنامه‌ای با عنوان «جنس مخالف» در دست داریم که داستان زندگی جانبازی را روایت می‌کند که برای مطالبه حق مردم اقدامی قهرمانانه انجام می‌دهد. این فیلمنامه روزهای پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و امیدواریم در روزهای ابتدایی سال آینده جهت دریافت پروانه ساخت، آن را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول