اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

خرید سرور اچ پی با گارانتی 100 ماهه

خرید سرور اچ پی مناسب برای شرکتی که در حال توسعه است، از نان شب واجب‌تر است! چرا که سرور حکم قلب تپنده شبکه را دارد و اساس ارتباطات درون سازمانی شرکت و حتی ارتباطات بیرونی بر پایه شبکه‌ای با یک سرور مناسب بنا شده است.

خرید سرور اچ پی با گارانتی 100 ماهه

  خرید سرور اچ پی مناسب برای شرکتی که در حال توسعه است، از نان شب واجب‌تر است! چرا که سرور حکم قلب تپنده شبکه را دارد و اساس ارتباطات درون سازمانی شرکت و حتی ارتباطات بیرونی بر پایه شبکه‌ای با یک سرور مناسب بنا شده است.

   اهمیت داشتن سرور مناسب برای شرکت‌های در حال رشد یا آن‌هایی که در شهرهای دور دفاتر نمایندگی دارند، بسیار زیاد است. به همین خاطر پیش از خرید سرور باید شناخت درستی از آن چه از سرور توقع داریم، داشته باشیم.

اما چگونه باید یک سرور خوب خرید؟ شاید بهتر باشد در ابتدا سرور و انواع آن را بشناسیم، سپس به سراغ نکات مهم در خرید سرور برویم.

برای اطلاعات بیشتر درباره انواع سرور می‌توانید به مقاله "سرور چیست" در وبسایت دکتر اچ پی مراجعه کنید.

سرور و انواع آن

سرور یک کامپیوتر بسیار قدرتمند است که به صورت شبانه‌روزی در حال کار کردن است و هیچ وقت نمی‌خوابد! هر فعل و انفعالی که در شبکه رخ می‌دهد،

حتی ابتدایی‌ترین کار-مثلا ورود به یک سایت- توسط سرور امکان پذیر می‌شود.

کاری که سرور انجام می‌دهد، بدین صورت است که شما درخواست ورود به یک سایت را می‌دهید، درخواستتان به سرور ارسال می‌شود و خروجی‌اش می‌شود بارگذاری فایل‌های مورد نظر بر روی کامپیوتر شخصی شما.

اگر دسترسی به سرور فقط برای شبکه داخلی باشد، اصطلاحا به آن "سرور شبکه" می‌گوییم. در چنین وضعیتی تمام رایانه‌هایی که به این شبکه متصل هستند، تحت فرمان سرور شبکه هستند و نیازهای خود به شبکه را از این طریق برطرف می‌کنند.

سرورها از سخت افزار و نرم افزارهای بسیار قدرتمندی بهره می‌برند که همواره در حال بروز شدن هستند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین یک سرور خوب با سرور بد یا متوسط همین قطعات سخت‌افزاری است که در مقیاس‌ بزرگ تفاوت‌های مهمی را رقم می‌زنند.

به طور کلی سرورها دو دسته اصلی و بسیار معروف دارند که سرورهای ایستاده و رکمونت نامیده می‌شوند. سرورهای ایستاده یا ML ظاهری شبیه به کیس رایانه دارند و مناسب شرکت‌های کوچک است که فضای کوچکی دارند و از اتاق سرور استفاده نمی‌کنند. از بهترین مدل‌های سرور ایستاده HP می‌توان به HPE ProLiant ML350 Gen10 Server اشاره کرد.

سرورهای رکمونت یا همان DL اما وابسته به رک هستند و بیشتر مناسب شرکت‌های متوسط، بزرگ و دیتاسنترهاست. برخی از پرفروش‌ترین سرورهای HP در این دسته جای می‌گیرند و سری 300 سرورهای HP DL در بین سایر مدل‌ها بیشتر شناخته شده است.

تنوع سرورهای HP بسیار بالاست و هرکدام از مدل‌ها ویژگی‌های فنی مخصوص به خود را دارند که متناسب با کارایی مد نظر کاربر انتخا‌ب‌های مختلفی پیش روی اوست. در فروشگاه دکتر اچ پی انواع سرورهای HP با توضیحات کامل درباره هرکدام از این مدل‌ها وجود دارد و می‌توانید به مقایسه سرورها با یکدیگر بپردازید.

در هنگام خرید سرور باید به چه نکاتی توجه کرد؟

مهم‌ترین نکته درباره خرید سرور شناخت نیازهای مجموعه است. یک چک لیست از سوالات در این باره می‌تواند در جمع‌بندی موضوع موثر باشد. این که:

از چه نرم‌افزارهایی برای کارهای شرکت قرار است استفاده کنید؟ مدل‌های مختلف سرور سازگاری متفاوتی با بعضی نرم‌افزارها دارند و بعضا سرورها از نرم‌افزارهایی اختصاصی در بخش مثلا امنیت خود بهره می‌برند. این که بدانیم در بخش نرم‌افزار به چه سمت و سویی می‌رویم، در انتخاب سرور مناسب موثر است.
چند کاربر قرار است به شبکه وصل شوند؟ نکته مهمی که در این باره وجود دارد، این است که نباید تنها به شرایط فعلی مجموعه خود فکر کنید. بلکه علاوه بر مشخص کردن تعداد کاربرهای فعلی، با نگاه به آینده باید پیش‌بینی کنید که چه تعداد کاربر جدید قرار است به مجموعه اضافه شوند. ظرفیت اتصال تعداد کاربران به شبکه در سرورهای مختلف متفاوت است و اگر یک شرکت در حال توسعه هستید که در دورنمای خود قرار است بزرگ‌تر شوید یا دفاتر نمایندگی راه دور داشته باشید، بهتر است از یک سرور قدرتمند با ظرفیت بالای اتصال کاربر استفاده کنید.
در بحث سرور و شبکه، همه چیز درباره دیتا است و درباره دیتا سه مسئله مهم وجود دارد: سرعت پردازش دیتا، قدرت پردازش دیتا و فضای ذخیره سازی دیتا.

چه میزان فضای ذخیره‌سازی برای دیتا نیاز دارید؟ پردازش دیتا تا چه اندازه باید سریع باشد؟ حجم پردازش چقدر است و پردازنده‌ها باید تا چه اندازه قدرتمند باشند تا از پس آن بر آیند؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند در تعیین کانفیگ مورد نظر موثر باشد و در نتیجه بتوان سروری را انتخاب کرد که بتواند از این کانفیگ بهره‌مند شود.

علاوه بر موارد فوق، نکات مهم دیگری نیز درباره خرید سرور وجود دارد. برای مثال انعطاف پذیری سخت‌افزاری یک سرور از مهم‌ترین مسائل در انتخاب آن است. این که بتوان قابلیت‌های فنی سرور را ارتقا داد تا بتوان زمان طولانی‌تری از آن استفاده کرد. برای مثال سرور HP Proliant DL380 G8 بعد از گذشت سال‌ها از عرضه آن و همچنین وجود دو مدل جدیدتر از این سرور، همچنان جزو پرفروش‌ترین سرورهای جهان است و این به خاطر قابلیت انعطاف و انطباق‌پذیری بسیار خوب آن است.

برای خرید سرورهای HP DL از وبسایت دکتر اچ پی می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید.

سرور اچ پی، بهترین گزینه موجود در بازار

سرورهای HP همواره از بهترین برندهای سخت افزاری در این حوزه هستند و بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ از آن‌ها استفاده می‌کنند. تنوع  محصولات اچ پی در بازار آن قدر بالاست که تقریبا پاسخگوی نیاز هر کاربری است و در محدوده‌های قیمتی مختلفی نیز عرضه می‌شود. به همین خاطر می‌توان گفت خرید سرور اچ پی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای ایجاد شبکه‌ای مطمئن و امن باید انجام داد.

دکتر اچ پی بزرگ‌ترین فروشگاه سرور و قطعات برند HP است که با بیش از ده سال سابقه بر سه اصل مهم تاکید دارد؛ تضمین اصل بودن کالا، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و پرداخت در محل که هر سه این اصول برای ایجاد اطمینان خاطر برای مشتریان است. همه کالاها در فروشگاه دکتر اچ پی پیش از فروش تست سلامت می‌شوند تا از اصل بودن و کیفیت آن اطمینان حاصل شود. به همین خاطر دکتر اچ پی بهترین مرجع برای خرید سرور و قطعات جانبی آن است. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول