اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

رفع نیازهای سرمایشی مراکز داده با کمک دانش‌بنیان‌ها

محصول سرمایشی مراکز داده و اتاق‌های سرور با هدف رفع بخشی از نیازهای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تولیدشده است.

رفع نیازهای سرمایشی مراکز داده با کمک دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت دانش‌بنیان زیرساخت مرکز داده ارم در تولید محصول سرمایشی مراکز داده و اتاق‌های سرور که با عنوان محصولات سرمایشی شناخته می‌شوند از سال ۹۴ حائز رتبه دانش بنیان شده است.

کارکرد محصول دانش بنیان

امیراسماعیل حسن پور رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان، از اهمیت داده و نگهداشت ایمن آن گفت و ادامه داد: محصول دانش‌بنیان این شرکت در تمامی زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مراکز داده اتاق‌های سرور کارآمد است. این محصول به طور کلی مستقل از نوع صنعت در تمامی صنایع حوزه های مختلف کشور و در زیر ساخت‌های یادشده کاربرد دارد.

مزیت نوآورانه و رقابتی محصول

نمونه های قابل توجه در بازار ایران از برندهای معتبر بین المللی اروپایی و آمریکایی تأمین می‌شد. نمونه ایران‌ساخت علاوه بر ارزش اقتصادی قابل توجه، از نظر دانش فنی در دسترس بهره بردار است و خدمات پشتیبانی، از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی دارد؛ محصولاتی که بعضاً مشمول تحریم هستند، ضمن این‌که تعداد انگشت‌شماری از تولیدکنندگان، از دانش فنی و توانمندی ساخت چنین محصولاتی برخوردارند.

تفاوت قیمت با محصول و نمونه خارجی

نمونه داخلی، قیمت تمام‌شده‌ای بین ۴۰ تا ۶۰ درصد نمونه خارجی دارد و در مجموع توانسته برای بالغ بر ۱۰۰ نفر، اشتغال ایجاد کند. با توجه به نیاز مبرم کشور، این میزان روز به روز در حال افزایش است. با توسعه بازار در آینده، پیش ‌بینی می‌شود که اندازه بازار مرکز داده در طی چند سال پیش را بیش از ۵ برابر افزایش یابد.

زیرساخت استاندارد و همچنین سیاست خارجی کشور

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با اشاره به برنامه صادراتی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور صادرات محصولات با کیفیت در اولویت‌های این شرکت است اما حمایت واقعی و همه جانبه از محصولات با کیفیت داخلی و ایجاد شاخص‌های رقابتی در مقایسه با محصولات معتبر خارجی، توسعه سبد خدمات حمایتی و حمایت از زنجیره صفر تا صدی این موارد، در رونق تولید، صادرات و توسعه فناوری محصولات ایران‌ساخت اثرگذار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول