اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقرار جنگنده‌های اف-35 آمریکا در لیتوانی و استونی

منابع خبری از اعزام شماری از جنگنده‌های «اف-35» آمریکا به منطقه بالتیک برای تقویت جبهه شرقی ناتو خبر دادند.

استقرار جنگنده‌های اف-35 آمریکا در لیتوانی و استونی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از اعزام شماری جنگنده‌ «اف-۳۵» آمریکا به منطقه بالتیک برای تقویت جبهه شرقی ناتو خبر دادند.

به نوشته وبگاه «اوییشن ویک»، شش فروند جنگنده اف-۳۵ نیروی هوایی ایالات متحده روز یکشنبه از پایگاه هوایی «لاکنهیث» در انگلیس به سمت استونی و لیتوانی پرواز کردند تا حضور هوایی ناتو در شرق اروپا را در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین تقویت کنند. سه فروند از این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی «آماریس» در استونی مستقر شدند و سه فروند دیگر در پایگاه هوایی «سیائولیای» در لیتوانی فرود آمدند.

این در حالی است که منابع خبری دیگر مدعی شدند جنگنده‌های برخی کشورهای اروپایی تا ساعتی دیگر وارد اوکراین خواهند شد.

سخنگوی نیروی دریایی فرانسه نیز روز یکشنبه از عزیمت ناو هواپیمابر «شارل دوگل» برای کمک به ناتو و انجام گشت‌زنی برای حمایت از شرکا و متحدان در بحبوحه درگیری نظامی روسیه با اوکراین خبر داد.

یکی از سخنگویان نیروی دریایی فرانسه گفت که ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل» و ناو گروه  آن که در حال حاضر در شرق دریای مدیترانه به عنوان بخشی از یک ماموریت مستقر هستند، قرار است به ناتو کمک کنند.

نیروی دریایی فرانسه با تغییر ماموریت خود قصد دارد این ناو گروه را عازم دریای سیاه کند. سخنگوی نیروی دریای فرانسه افزود که این ناو گروه البته از دریای سیاه عبور نمی‌کند، اما جنگنده‌ها و هواپیماهای جاسوسی آن وظیفه گشتزنی در آسمان و اطراف دریای سیاه و همچنین پشتیبانی از شرکای منطقه‌ای مانند رومانی و بلغارستان را برعهده خواهند داشت.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که یک فروند شناور انگلیسی نیز روز جمعه برای تقویت ناتو  عازم استونی شده است.  شناور «اچ ام اس دایموند» انگلیس همراه با بالگردهای تجسسی برای تقویت مواضع ناتو در شرق اروپا عازم استونی می شود. وزارت دفاع انگلیس همچنین از اعزام شماری از تانک‌ها و خودروهای زرهی خود از آلمان به استونی همراه با پشتیبانی جنگنده‌های تایفون این کشور خبر داده است. انگلیس نوع این تانک‌ها را «چلنجر-۲» اعلام کرده است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که در نشست مجازی سران ناتو در روز جمعه با استقرار ۴۰۰۰۰ نفر از نیروهای ناتو به کشورهای دوست و متحد در شرق اروپا در بحبوحه بیم از اینکه آنها می‌توانند هدف بعدی روسیه پس از حمله به اوکراین باشند، موافقت کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه گذشته در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول