اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: بیش از 1100 تاسیسات نظامی اوکراین منهدم شده است

وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار قابل توجهی از تجهیزات نظامی اوکراین در چند روز اخیر از جمله جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی «اس-300» خبر داد.

روسیه: بیش از 1100 تاسیسات نظامی اوکراین منهدم شده است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش روسیه اعلام کرده است که ۱۱۰ نظامی اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته سلاح‌های خود را زمین گذاشته و شمار قابل توجهی از تاسیسات نظامی اوکراین طی حمله ویژه روسیه منهدم شدند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه دوشنبه شب به وقت تهران با اعلام آخرین نتایج نبرد با اوکراین گفت: «۱۱۰ نیروی اوکراینی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته به طور داوطلبانه سلاح‌های خود را زمین گذاشتند.»

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده پیش بود که تمام کسانی که اسلحه را زمین گذاشته و مقاومت نکنند به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانده می‌شوند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین اظهار داشت: «بیش از ۱۱۰۰ تاسیسات نظامی اوکراین از آغازعملیات ویژه روسیه تخریب شده است.»

وی گفت که این تاسیسات شامل ۳۱ مرکز فرماندهی و ارتباطات، ۸۱ سامانه موشکی «اس-۳۰۰»، «بوک ام-۱» ، سامانه موشکی «اوسا» و ۷۵ ایستگاه راداری است.

کونشانکوف گفت: «۳۱۱ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۴۲ هواپیما و بالگرد، ۵۱ سامانه راکت انداز، ۱۴۷ قبضه توپخانه صحرایی و خمپاره و ۲۶۳ دستگاه  خودروی نظامی نیز منهدم شده است.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه گذشته در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک)، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد.

به دنبال درگیری روسیه با اوکراین، تنش بین روسیه و غرب به رهبری آمریکا شدت گرفته و ناتو در حال تجهیز نیروهای خود در شرق اروپاست.

در همین زمینه منابع خبری از اعزام شماری جنگنده‌ «اف-۳۵» آمریکا به منطقه بالتیک برای تقویت جبهه شرقی ناتو خبر دادند.

به نوشته وبگاه «اوییشن ویک»، ۶ فروند جنگنده اف-۳۵ نیروی هوایی ایالات متحده روز یکشنبه از پایگاه هوایی «لاکنهیث» در انگلیس به سمت استونی و لیتوانی پرواز کردند تا حضور هوایی ناتو در شرق اروپا را در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین تقویت کنند. سه فروند از این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی «آماریس» در استونی مستقر شدند و سه فروند دیگر در پایگاه هوایی «سیائولیای» در لیتوانی فرود آمدند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول