اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

موافقت 68 درصدی شهروندان روسیه با عملیات نظامی ویژه در اوکراین

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در روسیه نشان داد که بیش از نیمی از شهروندان روسیه موافق عملیات ویژه ارتش این کشور در اوکراین هستند.

موافقت 68 درصدی شهروندان روسیه با عملیات نظامی ویژه در اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در روسیه حکایت از آن دارد که بیش از نیمی از مردم روسیه موافق عملیات ارتش این کشور در اوکراین هستند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، براساس نظرسنجی انجام شده توسط «مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه»، ۶۸ درصد شهروندان روسیه موافق عملیات نظامی ویژه در اوکراین هستند و ۲۲ درصد نیز گفتند که از آن حمایت نمی‌کنند.

۲۶ درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی گفتند که این عملیات دفاع از جمهوری خلق «دونتسک» و «لوهانسک» است. ۲۰ درصد ازحاضران در این نظرسنجی گفتند که معتقدند هدف اصلی این عملیات جلوگیری از استقرار پایگاه‌های ناتو در خاک اوکراین است و ۲۰ درصد دیگر نیز معتقدند هدف اصلی این عملیات غیرنظامی کردن اوکراین و حفاظت از مرزهای روسیه است.

این نظرسنجی در سراسر روسیه در ۲۷ فوریه (یکشنبه ۸ اسفند) انجام شد که در آن ۱۶۰۰ نفربا میانگین سنی  ۱۸ سال به بالا مشارکت کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه گذشته در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک)، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. در این بین، غرب به رهبری آمریکا در تلاش است تا با کمک به اوکراین و بدون توجه به درخواست‌های روسیه که بارها خواستار مذاکره شده بود منطقه را به دژ نظامی ناتو مبدل کند.

روسیه و اوکراین  مذاکراتی را برای کاهش تنش در بلاروس آغاز کردند که قرار است فردا سه شنبه این مذاکرات ادامه داشته باشد. 

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز روز دوشنبه در سخنانی  اظهار داشت: «اوکراین به تعهدات خود عمل نکرده و  توافقنامه ۲۰۱۵ مینسک را رها کرده است. مردم در دونتسک و لوهانسک از ما مقابل اوکراین که تحت حمایت نظامی غرب است، کمک خواستند. روسیه به دنبال محاکمه افرادی در اوکراین خواهد بود که مرتکب جنایاتی از جمله جنایات علیه شهروندان روسیه شده‌اند. اشغال اوکراین در برنامه‌های روسیه گنجانده نشده است.»

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد افزود: «آمریکا با گستاخی پیشنهاد روسیه برای مذاکرات امنیتی را در ماه دسامبر رد کرد. روسیه در جریان عملیات در اوکراین از حق دفاع از خود برابر دولتی که به دنبال دستیابی به سلاح اتمی است استفاده می‌کند.»

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول