اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی خواستار منطقه «پرواز ممنوع» در اوکراین شد

رئیس‌جمهور اوکراین با درخواست برای اخراج روسیه از عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل، بر لزوم ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز کشورش تاکید کرد.

زلنسکی خواستار منطقه «پرواز ممنوع» در اوکراین شد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بامداد سه‌شنبه با بیان اینکه زمان اعمال منطقه پرواز ممنوع در حریم هوایی این کشور رسیده، از متحدان غربی خود خواست این امر را اجرایی کنند.

زلنسکی ضمن اشاره به تحریم‌های غرب علیه روسیه، مدعی شد: «آنها اقتصاد روسیه را نابود کردند تا نشان دهند بشریت قادر به دفاع از خود است. روسیه طی پنج روز، ۵۶ حمله موشکی و ۱۱۳موشک کروز به سمت اوکراین شلیک کرد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی با بیان اینکه بعد از بمباران «خارکیف» باید منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ایجاد شود، گفت: «زمان آن فرا رسیده است که به ایجاد منطقه پرواز ممنوع برای هواپیماها، بالگردها و موشک‌های روسیه فکر کنیم».

رئیس‌جمهور اوکراین با درخواست برای اخراج روسیه از عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل، ادعا کرد: «کشوری که مرتکب جنایات جنگی شده است نباید عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بماند».

بر اساس این گزارش، زلنسکی در ادامه ادعاهای خود افزود: «مذاکرات امروز با روس‌ها درباره تاثیر بمباران شهرها و سرزمین های اوکراین انجام شد.  مذاکرات با روسیه هنوز به نتیجه مطلوب برای اوکراین نرسیده است».

شبکه «تی.آر.تی» نیز گزارش داد: «زلنسکی فرمان لغو موقت روادید ورود برای هر خارجی که مایل به جنگ در طرف اوکراین علیه نیروهای روسی باشد را امضا کرد».

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند، رئیس‌جمهور این کشور دستور داد تعدادی از زندانیان را برای مبارزه با عملیات نظامی روسیه، از زندان آزاد کنند.

وی همچنین در ادامه درخواست‌های بی‌جواب خود از غرب، گفت: «روسیه باید از استفاده از بنادر و فرودگاه‌های جهان منع شود».

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این پنج روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را بر روی پروازهای روسیه بستند.

گزارش لحظه به لحظه تحولات اوکراین را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول