اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تخصیص 470 میلیارد اعتباربه طرح‌ آبیاری مناطق خان‌احمد و امام‌زاده جعفر گچساران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که طرح آبیاری به دشت امامزاده جعفر و خان احمد از مهمترین طرح‌های حوزه کشاورزی در استان است ازتخصیص 470 میلیارد اعتبار به طرح‌های آبیاری این مناطق خبر داد.

تخصیص 470 میلیارد اعتباربه طرح‌ آبیاری  مناطق خان‌احمد و امام‌زاده جعفر گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران علی احمدزاده در آئین طرح آبیاری تحت فشار و تجمیع پمپاژ و توزیع آب پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی تصریح کرد: یک پروژه مهم از سهم سد چم شیر به صنعت و کشاورزی شهرستان و گچساران تخصیص داده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آبیاری به دشت امامزاده جعفر و خان احمد از مهمترین طرح‌های حوزه کشاورزی در استان است که طرح آبیاری دشت امامزاده جعفر به مساحت سه هزار و 300 هکتار به بهره‌برداری رسیده است.  

احمد زاده اظهار داشت: هم اکنون طرح آبیاری به سه هزار و 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی خان احمد و روستاهای اطراف در دست اجراست.

وی با بیان این‌که اعتبارات خوبی امسال برای طرح‌های طرح آبیاری به زمین‌های دشت خان احمد و امامزاده جعفر اختصاص یافت گفت:  امسال 470 میلیارد ریال اعتبار برای آبیاری زمین‌های کشاورزی این دشت‌ها نیاز است که باید به اراضی کشاورزی دشت‌های گچساران و باشت باید توجه ویژه‌ای از سوی متولیان امر شود. 

احمدزاده با بیان این‌که بخش زیادی از اراضی کشاورزی این مناطق تا سال 1402 آبیاری خواهند شد.تصریح کرد: مرکز تحقیقاتی پردیس گچساران ظرفیت مرکز دانشگاه جهاد کشاورزی را دارد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد  نیز گفت: عملیات 54 طرح تحقیقاتی بر روی محصولات کشاورزی شهرستان گچساران در حال انجام است که این میزان تحقیقات بر روی محصولات دیم. عدس گندم، دانه های روغنی و  ارقام و گونه های مختلف در حال انجام است.   

وی بیان کرد: مرکز تحقیقاتی گچساران به‌عنوان یکی از مراکز مهم کشور و سایت ملی دیم مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است.

معتمدی ابراز کرد: ارقام معرفی شده از سوی این مرکز تاکنون نقش بسیار ارزنده‌ای در افزایش عملکرد و خودکفایی کشور داشته است این مرکز از سال ۱۳۵۰ تاکنون در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار در منطقه امامزاده جعفر گچساران فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی انجام می‌دهد. 

معتمدی با اشاره به اهمیت انجام فعالیت‌های پژوهشی برای افزایش کمی و کیفیت محصولات کشاورزی همچنین از در دست اجرا بودن 54طرح تحقیقاتی در این پردیس خبر داد.
 معتمدی ابراز کرد:  طرح آبیاری تحت فشار و تجمیع پمپاژ و توزیع آب پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی  زمینی به مساحت 70 هکتار افتتاح شد و 52 میلیارد ریال برای اجرای این طرح نوین هزینه شد که از این میزان اعتبار هزینه 24 میلیارد ریال برای اجرای شبکه بوده است. 

انتهای پیام/82009

.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول