اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

اختتامیه جشنواره «زیر چتر لبخند»برگزار شد

مدیررادیو صبا گفت: هدف از برگزاری این جشنواره جمع کردن همه طنازان ایرانی،چه حرفه ای و چه آماتور زیر چتر لبخند است.

اختتامیه جشنواره «زیر چتر لبخند»برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، در آستانه عید مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) اولین دوره جشنواره «زیر چتر لبخند» با حضور شاهید مظفری قائم مقام معاونت صدا، حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صدا وسیما، محمد جعفر محمد زاده مدیر رادیو ایران،صدیقه اعتماد سعید مدیر رادیو سلامت، حمیدرضا افتخاری مدیررادیو صبا و تنی چند از هنرمندان وطنازان رادیو در محل استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در این مراسم، مدیر رادیو صبا با بیان هدف جشنواره «زیر چتر لبخند» گفت:  هدف از برگزاری این جشنواره جمع کردن همه طنازان ایرانی،چه حرفه ای و چه آماتور زیر چتر لبخند است.اولین دوره جشنواره زیر چتر لبخند از آذر ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد و ۳۸۴اثر به دبیرخانه رسید. ۲۶۱اثر در بخش مردمی‌بود که در سه ساختار داوری شد. همچنین ۱۲۳اثردر بخش حرفه ای طبقه بندی شد.

افتخاری اظهار امیدواری کرد : تلاش می‌کنیم باشگاه طنز پردازان جوان را ایجاد کنیم. قصد داریم دومین دوره جشنواره را سال آینده در دهه ولایت شروع کنیم و اختتامیه را در هفته وحدت برگزار نماییم.

در ادامه این مراسم مریم جلالی بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده بود: جشنواره‌ها فرصت طلایی تجربه و دانش اند. زیر چتر لبخند همان سایه ای است که با آن می توان قد کشید. رقابت آثاری از سراسر ایران بسیار دلپذیر بود. علیرغم نقاط قوت برنامه‌ها هنوز جای رشد در تولید برنامه‌های طنز فراوان است. اشراف بر ادبیات غنی و پشتوانه این سرزمین ضریب آثار را بالا می‌برد. «فرم» کمتر مورد توجه برنامه‌سازان قرار گرفته بود با این حال گام اول جشنواره را امیدوارانه می‌بینیم. معاونت صدا مسیر درستی را برای تولیدات طنز در نظر گرفته است.

سپس یک پرده‌خوان، با نمایش تصاویری از محمد اوزی ـ تهیه‌کننده و مجری رادیو ـ داستان زندگی و سابقه حضورش در رادیو را با متنی طنز و آهنگین، مرور کرد و در ادامه از این هنرمند باسابقه رادیو تقدیر شد.

در ادامه مراسم، اسامی و عناوین برگزیدگان اعلام شد. جایزه بهترین گویندگی به عرفانه نعمتی سامانی برای برنامه «خاطره با چاشنی کرونا»، دیپلم افتخار نویسندگی به امیر سیاهی برای اثر «یک بارمصرف پلاستیکی، پر»، جایزه بهترین متن طنز به عرفان صادقی برای متن «برسد به دست کروناز عزیزم»، جایزه بهترین اجرای طنز به عماد صدری نژاد برای برپاخند «ازدواج در کرونا»، جایزه بهترین پادکست به پویا الهامی‌برای پادکست زالزالک، جایزه بهترین اثر در بخش مردمی‌به ستایش ایلکا برای اثر« در روز جهانی خنده» و کیاوش کمالی فر برای برنامه«شهر جفنگ» اختصاص یافت.

همچنین جایزه بهترین صدابردار به مجید آئینه برای صدابرداری برنامه «حباب» از رادیو اقتصاد،جایزه بهترین گوینده زن به نسیم رفیعی برای گویندگی برنامه« صبح جمعه با شما» از رادیو ایران،جایزه بهترین گوینده مرد به مهدی صفر پور برای گویندگی برنامه «رندانه» از مرکز گلستان، جایزه بهترین نویسندگی به سمیه قاسمی‌برای نویسندگی برنامه «کوچه سلامت» از رادیو سلامت،جایزه بهترین شخصیت طنز بطور مشترک به منصور اسکندری برای خلق شخصیت «کمال همنشین» در برنامه «ایرانشهر» و بهاره غنی زاده برای خلق شخصیت «قنداب خالا» در برنامه «الو قنداب خالا» از مرکز آذربایجان غربی، جایزه بهترین بازیگر زن به کودک بازیگر هلیا توحیدلو برای بازیگری در برنامه «چوب خط »از رادیو جوان و به فرانک رفیعی طاری برای بازیگری در برنامه «صبح جمعه با شما» و جایزه بهترین بازیگر مرد بطور مشترک به محسن گیلک زاده و مهدی خدایی برای بازیگری در برنامه «خندانک» از مرکز قزوین،تعلق گرفت.

هیات داوران نخستین جشنواره زیر چتر لبخند جایزه ویژه خود را برای تولید برنامه ای طنز در شبکه معارف به محمد حسین آزما برای برنامه «پند خند» و برای یک عمر تلاش و استمرار در عرصه بازیگری رادیویی به عباس محبی خالق شخصیت دوست داشتنی «جانعلی» تقدیم کرد.

همچنین جایزه ویژه پاسداشت ادبیات فارسی برای تلاش در حفظ و پاسداشت زبان فارسی به رشید کاکاوند برای اجرای برنامه «نیشدارو» از رادیو فرهنگ، جایزه بهترین برنامک به مطهره مهرابی تهیه کننده برنامک «طوری نو» از رادیو گفت و گو، جایزه بهترین برنامه کوتاه به امیر عضد تهیه کننده برنامه «عضد شو» از رادیو جوان اختصاص پیدا کرد.

جایزه بهترین مجله طنز هم به فاطمه پیری تهیه کننده برنامه «چشم زخم» از مرکز آذربایجان شرقی، جایزه بهترین جنگ نمایشی به مجتبی طالبی تهیه کننده برنامه «دلاشاد» از مرکز گلستان تقدیم شد.

در نهایت، جایزه بهترین اثر جشنواره به امیر اکبری سردبیر برنامه «صبح صبا» از رادیو صبا اختصاص یافت.

برگزاری آیتم‌های طنز توسط هنرمندان رادیو، از دیگر بخش های اختتامیه جشنواره زیر چتر لبخند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول