اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

نقص فنی در هواپیمای پرواز امروز تهران ـ نجف‌ و سرگردانی زوار

پرواز شماره IR5325 مسیر تهران ـ نجف، به علت بروز نقص فنی هنگام بلند شدن هواپیما، انجام نشد و مسافران به سالن ترانزیت فرودگاه امام خمینی (ره) برگردانده شدند، اما هنوز زمان پرواز بعدی برای انتقال زوار مشخص نشده است.

نقص فنی در هواپیمای پرواز امروز تهران ـ نجف‌ و سرگردانی زوار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پرواز شماره IR۵۳۲۵ مسیر تهران-نجف که قرار بود صبح امروز مسافران را از فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه نجف منتقل کند، به علت بروز نقص فنی هنگام بلند شدن، به محل پارک هواپیما در فرودگاه امام برگشت و زوار پس از‌ معطلی در هواپیما، ‌از هواپیما خارج و به سالن ترانزیت منتقل شدند.

یکی از زوار که مسافر این پرواز است، در این‌باره به خبرنگار فارس می‌گوید: صبح امروز حدود ساعت ۰۴:۳۰ از خانه خارج شدیم و به سمت ‌فرودگاه امام خمینی (ره) رفتیم تا به موقع به پروازمان که ساعت ۰۸:۳ امروز بود، برسیم.

وی ادامه داد: پرواز به موقع و ساعت ۰۸:۳ پس از مسافرگیری انجام شد، اما هنگام تیک‌آف (بلند شدن هواپیما) خلبان از ادامه پرواز منصرف شد و اعلام کرد به علت بروز نقص فنی، مجبو‌ریم به فرودگاه برگردیم.

این زائر عتبات افزود: پس از برگشت به محل پارک هواپیما در فرودگاه امام، مسافران این هواپیما ‌‌در هواپیما منتظر رفع نقص فنی بودند اما بعد از ساعتی اعلام شد که رفع نقص، زمان‌بر است و باید مسافران به سالن ترانزیت برگردند.

این مسافر پرواز تهران-نجف گفت: زوار خسته از این سرگردانی‌ها، مجددا به سالن ترانزیت برگشتند، در حال حاضر هنوز در سالن ترانزیت هستیم اما هیچ‌یک از مسوولان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سراغی از ما نمی‌گیرند و کسی به ما اعلام نمی‌کند پرواز دقیقا در چه ساعتی انجام می‌شود و اصلا ایا انجام می‌شود یا خیر.

به گفته این زائر، قطعا اگر یکی از مسوولان به سراغ مسافران می‌آمد و توضیحات منطقی و مناسبی ارائه می‌داد، ابراز نارضایتی مسافران کاهش می‌یافت، اما نه تنها هیچ یک از مسوولان هما سراغ ما نیامده‌اند حتی در فرودگاه امام هم امکانات مناسبی برای استراحت زوار نیست و مسافران باید روی همین صندلی‌های سالن ترانزیت منتظر باشند در حالی که بخشی از مسافران این پرواز، افراد سالخورده‌ای هستند که توان معطلی زیاد را ندارند.

* هما: عذرخواهی می‌کنیم؛ این تأخیرات فقط در راستای حفظ ایمنی پرواز است

بنابراین گزارش موضوع را از مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیگیری کردیم.

حسین جهانی، ضمن عذرخواهی از مسافران و زوار این پرواز گفت: قطعا شرکت هواپیمایی از بروز تأخیر هیچ سودی نمی‌برد و اگر تأخیری رخ می‌دهد به علت بررسی دقیق موضوعات فنی و در راستای حفظ ایمنی پرواز و جان مسافران است.

وی ادامه داد: پرواز امروز تهران-نجف هما به علت بروزنقص فنی هنگام تیک‌آف، به فرودگاه برگشته است و خلبان به درستی و در راستای حفظ ایمنی پرواز، ریسک نکرده‌ است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: قطعا از مسافران این پرواز پذیرایی و دلجویی خواهد شد و به محض رفع نقص فنی، این هواپیما‌ پرواز برای انتقال زوار آماده خواهد شد.

وی بیان کرد: رفع نقص فنی بسته به نوع نقص، مدت‌ زمان مختلفی را می‌طلبد و در همین راستا است که نمی‌توان زمان دقیقی را برای رفع نقص فنی عنوان کرد اما مسافران مطمئن باشند پرسنل فنی هما همه تلاش خود را می‌کنند در اسرع وقت اما با رعایت دقیق ایمنی، رفع نقص انجام شود.

جهانی درباره اختصاص هواپیمای جایگزین بیان کرد: شرایط ناوگان هوایی به نحوی است که در نظر گرفتن هواپیمای بک‌آپ و جایگزین مشکلاتی دارد اما هما سعی کرده است در این موضوع هم خدماتی ارائه دهد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ضمن عذرخواهی مجدد از زوار این پرواز، همکاران ما در فرودگاه امام خمینی (ره) قطعا از زوار دلجویی خواهند کرد و انشالله پس از رفع نقص فنی به زودی این پرواز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول