اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

انگلیس بزرگ‌ترین بانک روسیه را تحریم کرد

انگلیس بزرگ‌ترین بانک روسیه را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد و تلاش می‌کند با تحریم، سرمایه‌گذاران روس را تحت فشار قرار دهد.

انگلیس بزرگ‌ترین بانک روسیه را تحریم کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بارونز، انگلیس امروز اعلام کرد «سبربانک» به عنوان بزرگ‌ترین بانک روسی را به خاطر درگیری نظامی مسکو با کی‌اف در فهرست تحریم خود قرار داده است.

لندن همچنین هشدار داده که هزینه‌های درگیری نظامی روسیه با اوکراین برای این کشور بالا خواهد رفت.

خزانه‌داری انگلیس امروز فهرست تحریمی خود را به روز کرده و این فهرست نشان می دهد که سبربانک روسیه به این لیست اضافه شده است.

انگلیس روز گذشته اعلام کرده بود که دارایی همه بانک‌های روسیه در این کشور مسدود می‌شود و همچنین به بنادر هشدار داد تا جلوی پهلو گرفتن کشتی‌های روس را بگیرند.

دومینک راب، معاون نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کرد: تحریم‌های غرب از جمله مسدود‌کردن دارایی‌های بانک‌های روسیه موجب خواهد شد تا سرمایه‌داران روس فشار خود بر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای توقف عملیات نظامی را افزایش دهند.

راب طی مصاحبه‌ای گفته است این اقدام موجب می‌شود که فشار بر سرمایه‌داران روسی که به دسترسی نظام مالی بین‌الملل نیاز دارند افزایش یافته و آنها هم پوتین را تحت فشار قرار دهند.

راب ادعا کرد که تحریم‌ها قرار نیست مردم عادی روس را هدف بگیرند و این در حالی است که با این اقدامات بسیاری از مردم نگران موجودی حساب‌های خود در این بانک‌ها شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول