اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

لجبازی علت کنار گذاشتن قهرمان 9 ساله از تیم ملی!

ورزشکاری که بین سال‌های 1392 تا 1399 مدال‌های قهرمانی کشور را از ان خود کرده است، به دلیل لجبازی و مسائل شخصی توسط هیات جانبازان و معلولین استان زنجان از تیم ملی کنار گذاشته شده است.

لجبازی علت کنار گذاشتن قهرمان 9 ساله از تیم ملی!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، «بوچیا» نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است. این ورزش در اصل برای افراد دارای فلج مغزی طراحی شده بود، اما در حال‌حاضر توسط ورزشکارانی با معلولیت‌های چندگانه و شدید حرکتی همانند آتروفی عضلانی نخاعی نیز انجام می‌شود.

این رشته ورزشی توسط کمیتهٔ بین‌المللی بوچیا و زیر نظر انجمن بین‌المللی تفریحات و ورزش‌های فلج مغزی اداره می‌شود.

«فرشید استجلو» یکی از جوانان زنجانی در این رشته است که موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و دارنده مدال طلای جهانی بوچیاست که این روزها با وجود اینکه 9 سال است که قهرمان این رشته است، از تیم ملی کنار گذاشته شده است.

فرشید استجلو درباره مشکل خود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از چند سال قبل در استخر مشغول به کارم که به علت مشکلات بیمه‌ای به اداره کار مراجعه کردم و همین امر موجب مخالفت هیأت با حضور من در تیم ملی شده است.

عضو سابق تیم ملی بوچیا با اشاره به اینکه مسائل کاری ربطی به ورزش حرفه‌ای من ندارد، گفت: متاسفانه به علت اینکه استخر متعلق به هیات جانبازان و معلولین استان زنجان است و به علت اینکه من برای احقاق حقم شکایت کرده‌ام، از حضور در تیم ملی محروم شده‌ام.

این ورزشکار زنجانی با بیان اینکه به علت موفقیت‌های در مسابقات ملی و بین‌المللی جزو نفرات تیم ملی در لیست بلند بودم، اضافه کرد: با این حال به خاطر مشکلات کاری، هیات جانبازان و معلولین استان زنجان به فدراسیون نامه داده است که من حق شرکت در تیم ملی را ندارم.

وی افزود: با توجه به اقدامی که از سوی هیات جانبازان و معلولین استان زنجان صورت گرفته بود با رئیس انجمن بوچیا صحبت کردم اما متاسفانه نتیجه‌ای نداشته و هیأت اجازه حضور من در تیم ملی را نمی‌دهد.

استجلو اضافه کرد: با وجود صحبت‌هایی که با معاون فدراسیون داشتم، موفق به حضور در تیم ملی نشدم و آنها هم حق را به هیأت دادند.

این ورزشکار زنجانی با بیان اینکه هیچ ورزشکار بوچیایی نتوانسته است به اندازه من مدال کسب کند، گفت: کسب مقام برتر در مسابقات آسیایی جوانان در سال ۲۰۱۳، کسب مدال طلا از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ در رقابت‌های مختلف از عناوین کسب شده توسط من است و به همین خاطر قبلا من بهترین مدال‌آور ایران بودم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا ۹۹ در همه مسابقات مدال طلا کسب کردم و فقط در یکی از مسابقات مدالم نقره بود، افزود: با این رزومه ورزشی هیأت به خاطر مشکل کاری اجازه حضورم را در تیم ملی نمی‌دهد.

استجلو با اشاره به اینکه اردوی آمادگی تیم ملی از 23 تا 27 اسفند برگزار خواهد شد، اضافه کرد: متاسفانه به خاطر کارشکنی هیأت به این دوره از اردوی تیم ملی دعوت نشده‌ام.

 

 به دنبال حل مشکل استجلو هستیم

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز درباره مشکل این ورزشکار گفت: در جریان مشکل مطرح شده از سوی این ورزشکار هستیم و به دنبال راه حل برای رفع مشکل هستیم.

غفار امانی بیان کرد: آنطور که این ورزشکار اعلام کرده در لیست بازی‌های آسیایی قرار ندارد و بنده پیگیر حل مشکل وی از طریق هیات جانبازان و معلولین استان زنجان هستم.

انتهای پیام/730005/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول