اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امیدواری زلنسکی به برقراری پرواز ممنوع در اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین با درخواست مجدد از کشورهای اروپایی برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در این کشور، مدعی شد سقوط اوکراین به دست مسکو مقدمه‌ای برای حملات بیشتر روسیه به کشورهای اروپایی خواهد بود.

امیدواری زلنسکی به برقراری پرواز ممنوع در اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم مخالفت کشورهای اروپایی و آمریکا با درخواست «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای اعمال منطقه پرواز ممنوع در این کشور، اما او بار دیگر این درخواست خود را تکرار کرد.

زلنسکی بامداد چهارشنبه گفت: «اوکراین برای آزادی و دموکراسی می‌جنگد و کشورهای جهان متمدن باید از کشور ما در این مبارزه حمایت کنند. همه می‌دانند که ما از چه چیزی دفاع می‌کنیم و مطمئن هستیم که حمایت متحدان ادامه خواهد داشت و نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی اظهار داشت: «ما همچنان امیدواریم که کشورهای اروپایی دوست به درخواست ما برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز حریم هوایی اوکراین پاسخ دهند».

رئیس‌جمهور اوکراین با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه روسیه، گفت: «سقوط اوکراین به دست مسکو مقدمه‌ای برای حملات بیشتر روسیه به کشورهای اروپایی خواهد بود. بمباران خارکیِف توسط روسیه یک جنایت جنگی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا اهداف غیرنظامی را بمباران کرد».

بر اساس این گزارش، زلنسکی درباره مذاکرات با روسیه نیز مدعی شد: «احتمال برگزاری دور دوم مذاکرات بسیار اندک است.  کی‌یف تحت بمباران روسیه با موشک‌های کروز است و ما خواستار آتش‌بس فوری و گفت‌وگو پس از آن هستیم».

وی همچنین افزود: «اگر پیوستن ما به ناتو مورد بحث است، در این صورت دریافت تضمین‌های امنیتی پس از حمله روسیه نیز ضروری است».

گزارش لحظه به لحظه تحولات اوکراین را در اینجا دنبال کنید.

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این چند روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را بر روی پروازهای روسیه بستند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول