اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آنکارا: در تحریم‌های ضد روسی شرکت نمی‌کنیم

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر عدم مشارکت این کشور در تحریم‌های غربی علیه روسیه، گفت روسیه درخواست خود برای عبور کشتی‌های ثبت نشده در ناوگان سیاه از طریق ترکیه را پس گرفته است.

آنکارا: در تحریم‌های ضد روسی شرکت نمی‌کنیم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه گفت کشورش تمایلی به مشارکت در تحریم‌های اعمالی علیه روسیه ندارد.

چاووش‌اوغلو در مصاحبه با شبکه «هابرترک» توضیح داد: «به عنوان یک اصل، ما به معنای عام در چنین تحریم‌هایی شرکت نکردیم. ما نیز قصدی برای پیوستن به این تحریم‌ها نداریم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی ضمن اشاره به کنوانسیون مونترو، توافقنامه ۱۹۳۶ درباره اداره تنگه‌های ترکیه، گفت که آنکارا اطلاعیه‌های رسمی در مورد موضع خود در این مورد به کشورهای درگیر در جنگ ارسال کرده است.

وزیر خارجه ترکیه همچنین خبر داد: «روسیه موافقت کرده است که درخواست عبور آن دسته از کشتی‌های خود از تنگه ما که در ناوگان دریای سیاه ثبت نشده‌اند، پس بگیرد».

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر از ترکیه خواسته بود برای همراهی با کی‌یف در مقابل عملیات نظامی ویژه روسیه، تنگه‌های بسفور و داردانل را به روی کشتی‌های روسی ببندد.

گزارش لحظه به لحظه تحولات اوکراین را در اینجا دنبال کنید.

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این چند روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را بر روی پروازهای روسیه بستند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول