اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار قاضی زاده هاشمی با رئیس جمهور عراق

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد و دو طرف بر لزوم فعالسازی توافق‌های منعقدشده میان تهران و بغداد تأکید کردند.

دیدار قاضی زاده هاشمی با رئیس جمهور عراق

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (چهارشنبه)، با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در بغداد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که دو طرف در کاخ «السلام» بغداد با یکدیگر دیدار کرده‌اند و رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران  سلام رئیس‌جمهور ایران را به همتای عراقی ابلاغ کرده است. بنابر این گزارش، رئیس‌جمهور عراق نیز از قاضی زاده هاشمی خواسته است که سلام او را به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برساند.

طبق بیانیه ریاست جمهوری عراق، دو طرف در این دیدار «روابط دوجانبه مستحکم میان این دو کشور همسایه و اهمیت آن برای دو ملت دوست را در راستای خدمت به دو کشور و منطقه» مورد بررسی قرار داده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «در این دیدار، بر لزوم تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، تبادل تجربیات در حوزه‌های مختلف و فعالسازی تفاهم‌ها و توافقات منعقدشده میان دو طرف در زمینه‌های مختلف از طریق طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و خدماتی تأکید شده است».

خبرگزاری رسمی عراق نوشت که قاضی زاده هاشمی در این دیدار «بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق در عرصه‌های مختلف و تلاش برای تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور در راستای منافع دو ملت دوست» تأکید کرده است.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که منابع عراقی صبح امروز خبر دادند که «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق با معاون رئیس‌جمهور ایران درباره سازوکارهای قانونی حمایت از خانواده‌های شهدای دو کشور بحث و تبادل نظر کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول