اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

زبان هنر، اصلی‌ترین زبان برای جهاد تبیین است

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال آینده از سند چشم‌انداز و نقشه تحول حوزه هنری رونمایی می‌شود، گفت: زبان هنر، اصلی‌ترین زبان برای جهاد تبیین است.

زبان هنر، اصلی‌ترین زبان برای جهاد تبیین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری عصر امروز با حضور رئیس حوزه هنری کشور، معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری، معاون سیاسی امنیتی استانداری، معاون اجتماعی استانداری، مدیرکل صداوسیما استان، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس حوزه علمیه خواهران و جمعی از مسؤلان استانی برگزار شد.

احسان قائدی در این نشست ضمن تشکر از حسن اعتماد مسؤولان به جوانان در این دوره و قدردانی از فعالیت‌های مدیر سابق حوزه هنری، گفت: با خود عهد کرده‌ام هرگاه تریبونی یافتم، جز برای منافع و مطالبات استانم حرفی نزنم.

وی با تاکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری در شاخص‌های توسعه‌ای پس از انقلاب جایگاه خوبی در کشور ندارد، ادامه داد: علت این مسئله، دیدگاه مرکزگرا در دولت‌های مختلف است که باعث شده نگاه اولویت‌داری نسبت به مقوله هنر و فرهنگ در استان وجود نداشته‌باشد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اولویت در استان اقتصاد و معیشت است، افزود: در همه دولت‌ها فرهنگ و هنر ذیل سیاست و اقتصاد تعریف می‌شد اما در این دولت ضمن تکیه بر تلاش خود، از دولتمردان نیز خواستاریم عکس این رویه را اتخاذ کنند.

سال آینده از سند چشم‌انداز و نقشه تحول حوزه هنری رونمایی خواهد شد

قائدی عدم اولویت‌بخشی به فرهنگ را علت عدم وجود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در استان دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان استان از کمترین امکانات برای بروز و ظهور خودشان برخوردارند.

وی با اشاره به عدم وجود سند چشم‌انداز در حوزه فرهنگ و هنر استان، تصریح کرد: سال آینده از سند چشم‌انداز و نقشه تحول حوزه هنری رونمایی خواهد شد.

قائدی فعالیت حوزه هنری را مبنی بر سه اصلِ مردمی‌بودن، توجه به زیست‌بوم و مسئله‌محور بودن دانست و اظهار داشت: سیاست اولیه حوزه هنری این است که باید پاتوق هنرمندان باشد.

رئیس حوزه هنری استان افزود: زبان هنر، اصلی‌ترین زبان برای جهاد تبیین است.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول