اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

توقف صادرات روسیه و اوکراین قیمت گندم را 75 دلار در یک روز افزایش داد

توقف صادرات روسیه و اوکراین قیمت گندم فروش آتی را 75 دلار در یک روز افزایش داد، کشتی های تجاری به بندر «دریای سیاه» محل بارگیری کالا نزدیک نمی شوند.

توقف صادرات روسیه و اوکراین قیمت گندم را 75 دلار در یک روز افزایش داد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت محصولات اساسی رکوردهای عجیب و غریبی زدند و گندم تنها در یک روز 75 دلار افزایش قیمت داشت که بیشترین میزان در 14 سال گذشته به حساب می آید و قراردادهای تحویل در ماه می 2022 به 1134 دلار در هر بوشل رسید.

قیمت سایر محصولات اساسی نظیر خوراک دام هم رشد داشت به طوری که ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می شود 5 دلار افزایش قیمت داشت. گیاه روغنی از کانولا گرفته تا سویا هم بین 4 تا 18 دلار رشد قیمت داشتند.

خبرگزاری راشاتودی نوشت: قیمت گندم امروز به بیشترین میزان 14 سال گذشته رسید و درگام بعدی می تواند نوبت به محصولات غذایی برسد.

ترس و نگرانی از کمبود گندم در بزرگترین تولید کنندگان گندم و غلات جهان یعنی روسیه و اوکراین که درگیر جنگ هستند باعث بالا رفتن قیمت در بازارهای جهانی شده است.

بر اساس این گزارش قیمت آتی گندم با رشد 7.62 درصد 67.5 دلار در هر بوشل افزایش قیمت داشت که بیشترین قیمت از سال 2008 تاکنون است.

با وجود تلاش برای از سرگیری مذاکرات بین دو کشور، درگیری ها همچنان ادامه دارد و کشتی های تجاری به بندر «دریای سیاه» که هر دو کشور برای صادرات محصولات خود استفاده می کنند، نزدیک نمی شوند.

روسیه بزرگترین صادرکننده گندم در جهان است و بیش از 18 درصد از صادرات بین المللی را به خود اختصاص داده است. این دو کشور همراه با اوکراین، که صادرات غلات را  متوقف کرده حدود 30 درصد از ذخایر جهانی گندم را تامین می کنند. این بحران قیمت مواد غذایی را در سراسر جهان به بالاترین حد خود تهدید می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول