اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رکورد قیمت گاز در اروپا دوباره شکست

قیمت گاز در اروپا پس از رقم بی سابقه روز چهارشنبه دوباره افزایش یافت و به 2280 دلار به ازای هر هزار مترمکعب رسید که بالاترین رقم در تاریخ این قاره به شمار می‌رود.

رکورد قیمت گاز در اروپا دوباره شکست

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، قیمت گاز در اروپا به 2280 دلار به ازای هر هزار مترمکعب افزایش یافت که بالاترین رقم در تاریخ این قاره به شمار می‌رود.

روسیه حدود 40 درصد گاز اروپا را تامین می‌کند و اوکراین مسیر اصلی انتقال این گاز به اروپاست. با عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و رسیدن این درگیری‌ها به نهمین روز خود، نگرانی در مورد کمبود گاز، هر روز قیمت‌ها را بالاتر می‌برد.

بر اساس اعلام بازار بورس ICE  لندن، قیمت گاز برای تحویل در ماه آوریل در بورس گاز هلند (TTF) به 2279 دلار در هر هزار مترمکعب (200 یورو به ازای هر مگاوات ساعت) برای خانوارها رسید که بالاترین رقمی که تاکنون وجود داشته است.

این افزایش قیمت، پس از رکود پیشین در روز چهارشنبه ثبت شد که قیمت از 1500 دلار به 2226 دلار به ازای هزار مترمکعب رسید.

افزایش قیمت گاز در اروپا به دنبال موجی از تحریم ها علیه روسیه از سوی غربی ها رخ داده است که در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین اعمال کردند. اروپایی ها می ترسند، مسکو در واکنش به این تحریم ها، عرضه انرژی به قاره را قطع کند.

کاشال رامش، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه «ریستارد انرژی» گفت، افزایش قیمت گاز ناشی از نگرانی از کمبود عرضه به علت خسارت احتمالی به زیرساخت ها در اوکراین است که از طریق آنها بخش اعظمی از گاز روسیه به اروپا می رسد و همچنین نگرانی در مورد احتمال محدودیت های عرضه نفت و گاز روسیه وجود دارد.

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این پنج روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول