اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چین: آمریکا از مسئولیت خود در بحران اوکراین شانه خالی می‌کند

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد واشنگتن در حالی به پکن اتهام می‌زند که خود از مسئولیتی که در بحران اوکراین دارد شانه خالی می‌کند.

چین: آمریکا از مسئولیت خود در بحران اوکراین شانه خالی می‌کند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد آمریکایی‌ها با اتهام‌زنی علیه چین از مسئولیت خود در بحران اوکراین شانه خالی می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری درباره آمریکایی‌ها گفت: «این شیوه شانه خالی کردن از مسئولیت و شایعه‌پراکنی بسیار مزورانه و زننده است».

او در ادامه گفت: «آنچه از آن‌ها شاهد هستیم تمایل به تحریم روسیه مانند باقی جامعه جهانی، محکوم کردن کاری که روسیه در اوکراین انجام می‌دهد و تکرار ادعای تمایل به راه‌حل مسالمت‌آمیز در اوکراین است».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «اما آن‌ها هیچ کاری درخصوص ارائه پیشنهاد در این زمینه یا نشان دادن رغبت برای درگیر شدن در هرگونه راه‌حل دیپلماتیک در آنجا نشان نداده‌اند».

ونبین ضمن ابراز نگرانی جدی درباره تحولات اوکراین از همه طرف‌ها درخواست کرد خویشتن‌داری کرده و از ایمنی کامل نیروگاه اتمی «زاپوریژیا» این کشور که دچار آتش‌سوزی شده اطمینان حاصل کنند.

او در این‌باره گفت: «در حال پایش وضعیت هستیم و از تمام طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن‌داری کرده و از افزایش تنش خودداری کنند و از ایمنی تأسیسات اتمی اطمینان حاصل کنند».

درگیری‌ها در اوکراین در حالی وارد نهمین روز شده است که  یک مقام محلی اوکراینی اعلام کرد نیروهای ارتش روسیه نیروگاه اتمی «زاپروژیا» را به کنترل خود درآورده‌اند.

سرویس اضطراری دولتی اوکراین صبح امروز اعلام کرد آتش‌سوزی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا مهار شده و این حادثه هیچ کشته یا مجروحی نداشته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) گفت که اوکراین به آژانس گفته که هیچ تغییری در سطوح تشعشعات گزارش‌شده ایجاد نشده و آتش‌سوزی بر تجهیزات «ضروری» تأثیری نداشته است. کاخ سفید هم اعلام کرد که اوضاع را زیر نظر دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول