اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ادعای اروپا درباره بررسی قطع واردات گاز از روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد احتمال قطع واردات گاز اتحادیه اروپا از روسیه، مدعی شد: «ما همه چیز را در نظر می‌گیریم.»

ادعای اروپا درباره بررسی قطع واردات گاز از روسیه

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه، هنگام ورود به نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل گفت: تمامی گزینه‌ها در مورد تحریم‌های روسیه برای عملیات نظامی در اوکراین همچنان بر روی میز است.

این مقام اتحادیه اروپا در پاسخ به پرسشی در مورد تحریم‌های جدید و مخصوصا در مورد احتمال قطع واردات گاز اتحادیه اروپا از روسیه، مدعی شد: «ما همه چیز را در نظر می‌گیریم.»

وی افزود: «همه (گزینه‌ها) روی میز است.»

این اظهارات این مقام اروپایی در حالی بیان شده است که با وجود عدم قطع عرضه گاز روسیه به اروپا، نگرانی‌ها از قطع صادرات گاز این کشور به اروپا سبب شده تا قیمت گاز در این قاره پیوسته در حال افزایش باشد و رقم‌هایی را ثبت کند که در تاریخ اروپا سابقه نداشته است.

روسیه 40 درصد گاز اروپا را تامین می‌کند.

 در آخرین رقمی که برای قیمت گاز برای تحویل در ماه آوریل اعلام شده، قیمت گاز در اروپا به 2280 دلار به ازای هر هزار مترمکعب افزایش یافت که بالاترین رقم در تاریخ این قاره به شمار می‌رود.

افزایش قیمت گاز در اروپا به دنبال موجی از تحریم‌ها علیه روسیه از سوی غربی‌ها رخ داده است که در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین اعمال کردند. اروپایی‌ها می‌ترسند، مسکو در واکنش به این تحریم ها، عرضه انرژی به قاره را قطع کند.

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این پنج روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول