اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اختصاص ۸۵ میلیارد تومان برای خرید و بازسازی اتوبوس‌های شهری ساوه

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه از اختصاص ۸۵ میلیارد تومان برای خرید، بازسازی و نگهداشت اتوبوس‌های حمل و نقل شهری در بودجه سال آینده شهرداری خبر داد.

اختصاص ۸۵ میلیارد تومان برای خرید و بازسازی اتوبوس‌های شهری ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، احمد حاج امینی صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه رقم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری بالغ‌بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است گفت: طبق لایحه بودجه ۷۸ درصد از این ارقام در حوزه عمرانی و ۲۲ درصد نیز به‌عنوان بودجه جاری شهرداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه بودجه سال‌ مصوب سال آینده نسبت به سال جاری در حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است افزود: بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان از بودجه مصوب به صورت نقدی از طریق اخذ عوارض، ارزش‌افزوده، صدور پروانه و ... و ۳۵۰ میلیارد تومان آن نیز به صورت تعهدی و با تهاتر املاک شهرداری مانند شهرک صنوف مزاحم، مجتمع تجاری اداری قاسم‌آباد و... در بودجه منظور خواهد شد.

رئیس شورای شهر ساوه بیان کرد: در بودجه سال آتی ۴۰۰ میلیارد ریال را برای امور اجتماعی و مسائل فرهنگی، هنری و ورزشی اختصاص داده‌ایم که شامل همه امور روابط عمومی و مرتبط به آن خواهد شد.

حاج امینی خاطرنشان کرد: از این رقم در حدود ۱۲ میلیارد تومان نیز به‌طور مستقیم در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قرار می‌گیرد که رشدی ۲۰۰ درصدی را نسبت به سال جاری به خود دیده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع مدیریت شهری در دوره ششم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توجه به نگهداری شهر است اضافه کرد: طبق مشاهدات فرسودگی در برخی از نقاط شهر غالب شده و باید به خواسته‌های مردم از جمله مباحث نگهداشتی مانند ساماندهی وضعیت آسفالت است که به آن در گذشته کمتر توجه شده رسیدگی کرد.

رئیس شورای شهر ساوه با بیان اینکه سال آینده تلاش می‌شود تا ساختمان نیمه‌کاره شهرداری ساوه به اتمام برسد ادامه داد: برای تکمیل این ساختمان ۱۱ طبقه در سال آتی بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم که کافی نیست و نیاز به دو برابر این رقم دارد اما شهرداری ساوه با توجه به عدم فروش یا عدم امکان جمع‌آوری ناچار به اتمام این ساختمان است.

حاج امینی به بیان برخی پروژه‌های در حال انجام شهرداری پرداخت و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح مسجد تا مسجد، ۲۸ میلیارد تومان برای مجتمع قاسم‌آباد، ۳۰ میلیارد تومان جهت اخذ انشعابات آب، برق و گاز برای شهرک صنوف مزاحم، ۴۰ میلیارد تومان برای خرید و تجهیز سازمان آتش‌نشانی، تخصیص ۲۰ میلیارد تومان ماهانه برای نگهداری وضعیت موجود شهر در حوزه پسماند، فضای سبز و حقوق پرسنل، ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل استخر بانوان از مهمترین پروژه‌های عمرانی شهرداری در لایحه بودجه ۱۴۰۱ می‌باشند.

وی افزود: برای تکمیل کمربندی‌های ساوه نیز ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که بخشی از آن به‌صورت نقدی و مابقی به‌صورت تهاتر املاک خواهد بود.

به گفته وی برای آسفالت معابر و خیابان‌های شهر نیز ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده که باید با خرید قیر و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در بیش از ۷۰ درصد معابر روکش آسفالت و ترمیم و بازسازی صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر ساوه به گلایه مردم از وضعیت نامناسب حمل و نقل شهری نیز اشاره داشت و گفت: در بودجه سال آینده ۸۵ میلیارد تومان برای خرید، بازسازی و نگهداشت اتوبوس‌های حمل و نقل شهری تخصیص خواهد یافت.

وی در پایان به اشاره به بازنگری در طرح تفصیلی ساوه گفت: در حال حاضر اجرای طرح تفصیلی شهر ساوه با انتخاب مشاور و کارشناس آغاز شده  و طی روزهای اخیر بعد از اخذ مجوزهای لازم از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و استانداری مرکزی پرواز پهپاد جهت عکس‌برداری هوایی در حال انجام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول