اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مراسم رونمایی و نقد کتاب «57 روز» در مشهد برگزار شد

مراسم رونمایی و نقد کتاب «57 روز» با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، ناشر و نویسنده اثر در مشهد برگزار شد.

مراسم رونمایی و نقد کتاب «57 روز» در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «۵۷ روز» با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ناشر و نویسنده  کتاب در مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک میلاد حضرت امام حسین(ع)، روز پاسدار و فرا رسیدن روز جانباز  با اشاره به کتاب «۵۷ روز» گفت: باز خوانی آثار مربوط به دوران دفاع مقدس را آشنایی و انتقال مفاهیم مقاومت، ایستادگی و شهامت مردم این مرز و بوم به نسل جدید عنوان کرد و افزود: مهری غلامپور، نویسنده خوش فکر و خوش قلم این اثر در این کتاب به حواشی پیرامون حماسه آفرینی مردمان این سرزمین پرداخته است، حماسه و مقاومتی که در قالب یک خط و تنها در یک عنوان گنجانده نمی شود.

وی افزود نکته دیگر این اثر، اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس است. به عبارت دیگر اتفاقات دوران جنگ تحمیلی با نگاه ریز بین، نکته سنج و ظریف زنانه از جنبه های خانوادگی، اجتماعی و ... بیان شده است.

حجت الاسلام سبزیان خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگری که می توان به آن اشاره کرد، ترویج سبک زندگی مجاهدانه ای است که به عنوان یکی از محورهای اصلی دفاع مقدس در ادبیات پایداری به آن پرداخته شده است و ترویج و شناخت این سبک زندگی در جامعه امروز یک ضرورت محسوب می شود.

مهری غلامپور نویسنده کتاب «۵۷ روز» نیز در این مراسم گفت: سعی من بر این بوده است که در این کتاب نگاهی مثبت و در عین حال همذات پندارانه به موضوع جنگ داشته باشم. از دغدغه هایی زنانی بگویم که در آن دوران به تنهایی و تحت آن شرایط سخت ضمن مبارزه با عوامل بسیار باید با ترس و وحشت خود نیز مبارزه کنند.

وی، نگهداری از یک کودک بی سرپرست توسط شخصیت اصلی داستان را نمادی از ایثار و از خودگذشتگی مردمان ایران زمین در دوران جنگ برای حفظ و نگهداری این خاک و ارزشها به نسل آینده عنوان کرد.

گفتنی است کتاب روایت زوج مشهدی است که به واسطه کار به شهر سوسنگرد مهاجرت کرده اند و پس از مدتی با اشغال این شهر توسط رژیم بعثی عراق مواجه می شوند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول