اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پاکستان قرارداد خرید گاز و گندم با روسیه امضا کرد

در جریان دیدار هفته گذشته نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور روسیه، یک قرارداد بزرگ برای واردات گاز طبیعی و گندم روسیه، میان دو کشور امضا شده است.

پاکستان قرارداد خرید گاز و گندم با روسیه امضا کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، پاکستان یک قرارداد بزرگ با روسیه برای واردات گاز طبیعی و گندم امضا کرده است.

رسانه‌های پاکستانی این هفته گزارش دادند، عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفته است، در جریان سفرش به روسیه در هفته گذشته، «بحث‌های عالی» با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داشته است و یک توافق دوجانبه نیز امضا کرده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان در نظر دارد تا حدود 2 میلیون تن گندم از روسیه در آینده نزدیک وارد کند.

همچین این دو مقام پاکستان و روسیه در مورد خط لوله «پاکستان استریم» که مدت طولانی است به تاخیر افتاده و قرار است شرکت های روسی آن را بسازند، گفت و گو کردند.

به گفته وزیر انرژی پاکستان، « هر دو کشور مشتاق هستند که این پروژه را در اسرع وقت راه‌اندازی کنند.»

بر سر احداث خط لوله 1100 کیلومتری که روسیه و پاکستان را به یکدیگر متصل می‌کند، در سال 2015 توافق شد. قرار است تامین مالی این پروژه را هر دو کشور انجام دهند و شرکت‌های روسی آن را بسازند.

به دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین از پنج شنبه 5 اسفند ماه، کشورهای غربی شروع به اعمال تحریم‌های سخت علیه روسیه کرده‌اند و شرکت‌های آنها در حال ترک این کشور هستند یا فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول