اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ژاپن در حال مذاکره با آمریکا و اروپا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه

ژاپن در حال مذاکره با کشورهای اروپایی و آمریکاست تا به تحریم احتمالی واردات نفت از روسیه توسط این کشورها بپیوندد.

ژاپن در حال مذاکره با آمریکا و اروپا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت توکیو بعد از اعمال تحریم‌هایی علیه بانک‌ها و مؤسسات مالی روسیه به بهانه بحران اوکراین، اکنون در حال بررسی تحریم واردات نفت روسیه است.

خبرگزاری «کیودو» امروز (دوشنبه) گزارش داد: «ژاپن که روسیه را پنجمین تامین کننده بزرگ نفت خام خود می‌داند، در حال مذاکره با ایالات متحده و کشورهای اروپایی در مورد ممنوعیت احتمالی واردات نفت روسیه است».

این گزارش پس از آن منتشر شد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که واشنگتن و متحدان اروپایی در حال بررسی احتمال تحریم واردات نفت از روسیه هستند.

«هیروکازو ماتسونو» دبیر ارشد کابینه ژاپن نیز امروز در پاسخ به سوالی در مورد تحریم احتمالی واردات نفت روسیه، از اظهار نظر درباره ارتباط این کشور با آمریکا خودداری کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، روسیه ۳.۶۳ درصد از واردات نفت خام ژاپن را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

«کویچی هاگیودا» وزیر صنعت ژاپن هم گفت، در حالی که انتظار نمی‌رود تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به طور مستقیم بر توانایی ژاپن برای تضمین تامین پایدار گاز طبیعی مایع (LNG) تأثیر بگذارد، ولی آنها می‌توانند به طور غیرمستقیم بر پروژه‌های مرتبط با انرژی تأثیر بگذارند.

هاگیودا طی سخنرانی در پارلمان ژاپن توضیح داد: «ما از نزدیک (تحولات اوکراین) را رصد خواهیم کرد، ژاپن همگام با گروه هفت به درستی عمل خواهد کرد».

دولت ژاپن و شرکت‌های ژاپنی در پروژه‌های نفت و گاز طبیعی مایع (LNG) در روسیه سهامدار هستند، از جمله دو پروژه در جزیره ساخالین که شرکت‌های آمریکایی و اروپایی نفت از آن خارج خواهند شد.

پیش از این، «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن ضمن ابراز نگرانی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، گفته بود توکیو در سه حوزه، مسکو را تحریم می‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول