اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خیابان شهدای جنگلبان در بخش جوادآباد ورامین افتتاح شد

خیابان جنگلبان طی آیینی با حضور مسؤولان شهرستان ورامین، در روستای سلمان آباد بخش جوادآباد ورامین افتتاح شد.

خیابان شهدای جنگلبان در بخش جوادآباد ورامین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، مجید درویشی فرماندار شهرستان ورامین عصر امروز در مراسم آغاز طرح غرس ۲هزار نهال به نام شهدا در بخش جواد آباد و افتتاح خیابان شهدای جنگلبان روستای سلمان آباد که به مناسبت ‌هفته منابع طبیعی  ‌برگزار شد، اظهار کرد: روایات و احادیث متعددی از پیامبر و امامان معصوم پیرامون تاکید بر کاشت نهال و نگهداری از آن وجود دارد که مستلزم آن است ما مسلمانان نسبت به این موضوعات توجه لازم را داشته باشیم.

وی گفت: موضوع درختکاری و کاشت نهال نباید صرفا به روز آن‌ در تقویم توجه شود و مسؤولان و همه آحاد مردم  باید در طول سال و در ایام مختلف  به این امر مهم و پسندیده خود را ملزم بدانند.

فرماندار ورامین ضمن اشاره به اهمیت نگهداری درختان غرس شده افزود: حفظ و صیانت از منابع طبیعی و درختان موجود و همچنین نگهداری و مراقبت به موقع از نهال های جدید غرس شده باید در دستور کار باشد چرا که نگهداری از نهال ها در ابتدا کاشت اهمیت بسزایی دارد.

درویشی در ادامه بیان کرد: طبق فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید در نوع درختان غرس شده نیز توجه کرد و نهال ها و درختان مثمر غرس شود تا مردم نیز بتوانند از ثمر درختان بهره کامل را ببرند.

وی در پایان ضمن تشکر از زحمتکشان عرصه حفظ منابع طبیعی تصریح کرد: ورامین به دلیل موقعیت جغرافیایی که در مجاورت کویر و در منطقه حساسی وجود دارد، وظیفه مسئولان در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و درختان را سخت می کند چرا که اگر منابع طبیعی و درختان موجود به خوبی نگهداری نشود و از بین برود بحث ریزگردها به مانند خوزستان و دیگر شهرها، در ورامین به نقطه حساسی می رسد که باید در این راستا تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول