اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی حاضر در رومانی

دو نفر از دانشجویان ایرانی در اوکراین که به دلیل شرایط این کشور مجبور به سفر به رومانی شدند، به تشریح وضعیتشان و اقدامات سفارت پرداختند.

آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی حاضر در رومانی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو نفر از دانشجویان ایرانی حاضر در اوکراین که به دلیل شرایط جنگی این کشور مجبور به سفر به کشور رومانی شدند، در گفت‌وگو با فارس به تشریح وضعیت خود پرداختند. 

یکی از دانشجویان گفت از زمانی که به مرز رسیدند، با تدابیر سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی توانستند عبور به نسبت راحتی داشته باشند و در نهایت در بخارست در هتلی که سفارت برای آن‌ها در نظر گرفته بود، مستقر شدند و اکنون وضعیت اقامتی و رفاهی مناسبی دارند.

دانشجوی دیگر گفت که سفارت ایران در رومانی تلاش زیادی کرد که دانشجویان ایرانی با مشکل مواجه نشوند و خدمات مناسبی به آن‌ها ارائه شد. 

«مهدی سلمان‌زاده» از فعالان دانشجویی ایرانی در اوکراین نیز گفت: ما از روزهای ابتدایی که پذیرش دانشجویان در کشور رومانی آغاز شد، حضور پیدا کردیم. چیزی حدود ۴۰۰ ورودی به اینجا داشتیم که شامل دانشجویان و هم‌وطنان مقیم اوکراین بودند.

وی افزود: به رغم برخی مشکل‌ها و کاستی در سفارت ایران در اوکراین،  تیمی که در رومانی و لهستان تشکیل شد خدمات خوبی را به دانشجویان و هم‌وطنان ایرانی ارائه دادند. 

او در ادامه ضمن تشکر از مسئولان سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی به دلیل پاسخگویی ۲۴ ساعته به دانشجویان و سایر خدمات ارائه شده، گفت که این‌ خدمات باعث شد دانشجویان و همچنین هم‌وطنان بتوانند به سلامت با پروازی که گذاشته شد، به موقع به کشور بازگردند. 

 

 

همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس به تشریح آخرین وضعیت دانشجویان و ایرانیان مقیم اوکراین که به رومانی سفر کرده‌اند، پرداخت و از بازگشت گروهی از هم وطنان به کشور خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ 2

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول