اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده منع قانونی دارد

ستاد مردمی دفاع از حقوق حیوانات ایران اجرایی شدن طرح گردشگری در جزیره آشوراده را دارای منع قانونی دانسته و عنوان کرد، دستگاه اجرایی نمی تواند حکم قضایی صادر شده در این خصوص را نقض کند.

اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده منع قانونی دارد

به گزارش خبرنگار فارس، ستاد مردمی دفاع از حقوق حیوانات ایران  با انتشار بیانیه ای نسب به دستور اخیر رئیس جمهور مبنی بر اجرائی شده  طرح گردشگری در جزیره آشوراده طی ده روز آینده ابراز نگرانی کرد و عنوان داشت:

«دستور رئیس جمهور مبنی بر  اجرائی شدن طرح گردشگری جزیره آشوراده طی  ۱۰ روز آینده و واگذاری زمین‌های جزیره‌ آشوراده به بخش خصوصی برای احداث مجتمع‌های گردشگری، بار دیگر نگرانی فعالان محیط زیست و دوستداران طبیعت را برانگیخته است.

هر چند طرح مذکور در دولت گذشته و در سیستم قضائی ذیل مدیریت  آقای رئیسی، با ورود دادستان کل کشور و نیز مصوبه «شورایعالی شهرسازی ومعماری» متوقف و هر گونه ساخت وساز در ساحل بندرترکمن ممنوع شد.   اما انتشار اخبار گاه و بیگاه از استان گلستان مبنی بر اجرای طرح مذکور با پشتیبانی افراد  شناخته شده ی دولتی و ذینفعان محلی حاکی از نفوذ و قدرت  دستهای پشت پرده است.

لذا دستور رییس جمهور مبنی بر اجرائی شدن طرح مذکور اساسا منع قانونی داشته و مقام اجرایی کشور نمی تواند حکم قضایی صادر شده در این خصوص را نقض کند.

ستاد مردمی دفاع از حقوق حیوانات ایران (سمدا) بر اساس  اهداف و مرامنامه خود که مطالبه حقوق حیوانات اعم از حیوانات شهری، اهلی و حیات وحش ایران از طریق روش های مدنی و روال های قانونی و حقوقی است، اعلام می‌دارد هر گونه دستکاری، ساخت و ساز، ورود بی ضابطه و خارج از ظرفیت گردشگران به جزیره آشوراده بی شک  به تخریب زیستگاه، مهاجرت و انقراض گونه‌های جانوری منحصر بفردی همچون قرقاول خزری، دراج، فیل ماهی فوک دریای کاسپین،  پرندگان شکاری همچون عقاب دم سفید و... منجر خواهد شد. و موارد مذکور  تنها چند گونه از 250 گونه پرنده آبزی کنار آبزی و خشکی‌زی شناسایی شده در جزیره آشوراده را شامل می شود.

بر همین اساس و با استناد به قوانین و معاهدات بین المللی متعدد از جمله: کنوانسیون بین‌المللی رامسر، کنوانسیون تنوع زیستی ، قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست ، قانون الحاق به کنوانسیون حفاظت از گونه‌های مهاجر وحشی‌،  آرای صادر شده در دستگاه قضائی کشور خواستار حراست واقعی از جزیره آشوراده ، و در امان ماندن آن‌ از هرگونه ساخت و ساز و  تخریب هستیم.

در خاتمه یادآور می شویم که در جهت استیفای حقوق حیوانات و محیط زیست مناطق چهارگانه بر نهادهای مدنی است تا این حقوق را از طرق قانونی نیز پیگیری نمایند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول