اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  گزارش ویژه

شکدم رسوایی دیگری برای جریان انحرافی/ عدالت‌خواهی چگونه به ضد خود تبدیل می‌شود

ماجرای «کاترین پرز شکدم» که ابتدا از یک کانال تلگرامی مرتبط با حامیان احمدی‌نژاد مطرح شد با مصاحبه خود شکدم و رد تمام ادعاهای مطرح‌شده، پایان یافت و بار دیگر دروغ‌گویی حامیان احمدی‌نژاد برای مردم روشن شد.

شکدم رسوایی دیگری برای جریان انحرافی/ عدالت‌خواهی چگونه به ضد خود تبدیل می‌شود

فارس پلاس؛ روایت روز: «دروغ هر چه قدر بزرگتر باشد مردم بیشتری آن را باور خواهند کرد!» این جمله معروف «گوبلز» وزیر تبلیغات هیتلر خلاصه ماجرای ارتباط جنسی ۱۰۰ مقام جمهوری اسلامی با یک زن یهودی است.

شروع داستان از کانال حامیان احمدی‌نژاد

ماجرا از یک کانال تلگرامی منتسب به حامیان احمدی‌نژاد شروع شد. یادداشت‌ها و مطالب این کانال به مخاطب می‌گفت یک جاسوس اسرائیلی در بیت رهبری، سپاه و میان برخی مسوولان جمهوری اسلامی نفوذ کرده است.

 

این کانال مدعی شده که این جاسوس اخیرا در یک روزنامه اسرائیلی نحوه نفوذ خود را توضیح داده است.

در بخشی از مطالب این کانال اینگونه آمده است: " شکدم (جاسوس ادعا شده) در این یادداشت که برای بلاگ تایمز اسرائیل نوشته اعتراف کرد که تمامی این اقدامات و فعالیت‌های خود را در جهت نفوذ علیه ایران انجام داده. او در این نوشته شرح داده که چطور نیت و انگیزه اصلی خود را در این روابط و اقدامات‌ حفظ کرده و چگونه توانسته اعتماد مقامات و مسئولین ایرانی را جلب نماید".

 

ادامه ماجرا با یک اکانت فیک در توییتر

چند روز بعد از انتشار این مطالب در کانال تلگرامی مذکور، یک اکانت فیک توییتری که بارها نام خود را تغییر داده است وارد ماجرا شد و ادعاهای قبلی را تکرار کرد.

 

کاربر این اکانت فیک در بخشی از به اصطلاح "ترجمه مصاحبه" شکدم نوشت که "وی با ۱۰۰ نفر رابطه داشته است" و البته همه این روابط به مسائل جنسی ختم نشده است. 

همچنین ادعا شد که «سردار جوانی» کانال ورود او به مجموعه نظام بود و واسط آشنایی "شکدم و سردار جوانی" هم خبرنگار تهران تایمز بود.

 

واکنش‌ نهادها و اشخاص به این ادعاها

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با انتشار متنی این‌ ادعاها را تکذیب کرد. در بخشی از توضیح سایت انگلیسی دفتر حفظ و نشر رهبرانقلاب آمده است: "این نویسنده صرفا در سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ از طریق برخی فعالان رسانه‌ای علاقمند به انقلاب اسلامی، مطالب و یادداشت‌هایی را در موضوعات مرتبط با ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی ارسال کرده که برخی از آنها در این رسانه منتشر شده و پس از سال ۱۳۹۶ نیز هیچ‌گونه ارتباطی با این رسانه نداشته است. اما باتوجه به تغییر مواضع و رویکردهای اخیر این نویسنده و عدم رعایت قواعد حرفه‌ای، مطالب نویسنده مزبور از این رسانه حذف شده است".

سردار جوانی هم هرگونه ارتباط را تکذیب کرد و گفت: "با صراحت اعلام می کنم اساسا  بنده نه ایشان را می‌شناسم و نه دیده‌ام، لذا مطالب منتشر شده در این خصوص را قویاً تکذیب می‌کنم".

تیر خلاص ماجرا هم آنجا بود که روشن شد کاترین شکدوم فقط ۵ سفر به ایران داشته است و کل زمان حضور وی در ایران فقط ۱۸ روز بوده است. اصل این خبر به تنهایی می‌توانست تمام ادعاهای مطرح شده اعم از ارتباط با ۱۰۰ نفر یا برنامه‌ریزی طولانی مدت برای نفوذ در نهادهای حاکمیتی را زیر سوال برد.

 

اما ماجرای متن منتشر شده در تایمز چه بود؟

تنها متنی که از شکدم پیرامون ایران در چند ماه اخیر یافت می‌شود مربوط به بلاگ شخصی «کاترین شکدم» در روزنامه تایمز اسرائیل است؛ (اینجا بخوانید)  تاریخ انتشار این یادداشت، ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۴ آذر) است؛ یعنی سه ماه قبل از انتشار ادعاهای مطرح شده توسط کانال‌های مدعی و اکانت فیک مذکور.

نگاهی به متن دقیق این یادداشت نیز نشان می‌دهد هیچ ادعایی نسبت به نفوذ و یا وابستگی به رژیم صهیونیستی در این یادداشت وجود ندارد و هر آنچه از سوی این رسانه‌ها ادعا شده است صحت ندارد.

 

امّا اصل ماجرا از زبان «کاترین شکدم» در مصاحبه با BBC فارسی
«کاترین شکدم» دیروز در مصاحبه‌ای با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی به این ماجراها خاتمه داد. او به صراحت اعلام کرد نه جاسوس است و نه رابطه‌ای با کسی داشته است. شکدوم مدعی شد یک تحلیگر علاقه‌مند به ایران بوده است که تلاش کرده نظرات خود را منتشر کند و تمام ارتباط او با سایت رهبرانقلاب نیز صرفا از طریق ارسال یادداشت از طریق ایمیل بوده است.

وی هر گونه ارتباط نا متعارف را نیز اینگونه رد کرد:

 

 

احمدی‌نژاد از امین فردین پیروی می‌کند یا برعکس؟

متن دقیق یادداشت شکدوم و مصاحبه حضوری وی در بی‌بی‌سی نشان می‌دهد تمام آنچه که حامیان احمدی‌نژاد و ضدانقلاب به دنبال جوسازی علیه نظام و انقلاب بودند بی‌پایه و اساس بوده است.

احمدی‌نژاد و پیش‌گویی‌هایش! (اینجا)

احمدی‌نژاد و حامیانش طی سالهای اخیر به هیچ وجه از دروغ‌پردازی و جوسازی علیه حاکمیت جمهوری اسلامی دست برنداشته‌اند. شاید یکی از دلایلی که به طور مصداقی علیه شخص سردار جوانی هم دروغ‌سازی می‌کنند این باشد که سردار جوانی بیشترین تلاش‌ها را برای تبیین و تشریح این جریان انجام داده است.

کاربری در فضای مجازی پرسیده است که این سبک افشاگری را احمدی‌نژاد از امین فردین یاد گرفته است یا برعکس فردین تلاش کرده است شبیه احمدی‌نژاد بشود؟ 

امین فردین به همان شیوه‌ای که احمدی‌نژادی‌ها به افراد و اشخاص اتهام می‌زنند تلاش می‌کند راست و دروغ از زندگی خصوصی بازیگران اطلاعاتی را افشا کند که باعث بدنامی آنها می‌شود. 

عدالتخواهان دروغ‌گو!

نکته دیگر ماجرا این است که در میان این جوسازی‌ها علیه نظام و انقلاب بسیاری از افراد که ژست عدالتخواهی به خود گرفته‌اند نیز در این مورد مدعی شدند. برخی همسو با جریان احمدی‌نژاد شدند و شروع به طعنه زدن علیه مسوولان و نهادها شدند، برخی هم نظام را نشانه گرفتند و مطالبه پاسخگو بودن نظام شدند.

این مسیر عدالتخواهی ختم به احمدی‌نژاد خواهد شد. مسیری که بارها رهبرانقلاب نسبت به خطرات آن تذکر داده‌اند. ایشان در یک مورد فرمودند: " اگر به نام عدالت‌خواهی و به نام انقلابیگری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده‌ایم؛ از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالت‌خواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما میدانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل میشود".

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول