اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بنیاد امسال 4200 میلیارد تومان به محرومیت‌زدایی اختصاص داد

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: امسال در مجموع در کمک‌های محرومیت‌زدایی مستقیم و غیرمستقیم، 4200 میلیارد تومان عملکرد بنیاد بود برای سال آینده هم هیات امنا‌ی بنیاد بیش از 7 هزار میلیارد تومان تخصیص داد.

بنیاد امسال 4200 میلیارد تومان به محرومیت‌زدایی اختصاص داد

زهرا کاوسی؛ به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید پرویز فتاح صبح امروز در آیین بهره‌برداری همزمان از 8927 طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش 788 میلیارد تومان که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار داشت: ‌سال سختی را‌‌‌‌‌‌‌‌ سپری کردیم و امسال یکی از سخت‌ترین سال‌هایی بود که نظام جمهوری اسلامی تجربه کرد‌، در این سال هم کرونا را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتیم و هم تورم و هم تحریم، و از سوی دیگر شاهد تغییر سیاسی در دولت بودیم.

وی افزود: روز گذشته ما جلسه هیات امنای بنیاد را داشتیم که همگی راضی بودند، شاخص‌ها، شاخص‌های خوبی بود و پروژه‌هایمان هم یکی از پس از دیگری به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اضافه کرد: برای سال 1401 هم برنامه‌ریزی داریم و هفته آینده مصوبات آن کامل خواهد شد که شامل افزایش سطح خدمات نسبت به سال 1400 خواهد بود.

فتاح افزود: باید تاکید کنیم به خاطر تحریم و محدودیت‌ها، هیچ پروژه‌ای در بنیاد معطل نشد، نه تنها معطل نشد بلکه انگیزه شد که کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ جلو ببریم و نیازمند خارجی‌ها نشدیم. تولید در همه امور و راندمان بالا رفته است، البته باید بگویم ما همه منابع مورد نیاز بنیاد علوی را‌‌‌‌‌‌‌‌ نتوانستیم تامین کنیم زیرا بخشی از آن از بورس و جاهای دیگر بود که تامین نشد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار داشت: امسال در مجموع در کمک‌های محرومیت‌زدایی مستقیم و غیرمستقیم، 4200 میلیارد تومان عملکرد ما بود ولی برای سال آینده، روز گذشته هیات امنا‌ در یک حرکت یک ضرب، بالای 7 هزار میلیارد تومان تخصیص دادند که رشد بسیار خوبی است و بخش قابل توجهی از این منابع به محرومیت‌زدایی و ‌آبادانی در مناطق هدف اختصاص خواهد یافت.

فتاح بیان کرد: این طرح‌ها شامل توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی که مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای دارند، است، مسکن محرومان، کمک به مهار کرونا، احداث مراکز جامع سلامت شامل بیمارستان‌ها، کمک به دانش آموزان و امور فرهنگی، تهیه جهیزیه و کمک به حوادث غیرمترقبه و سیل که سیمان رایگان بنیاد از آن جمله است.

وی ادامه داد: ‌بنیاد مستضعفان یکپارچه در خدمت تولید و اشتغال و رفع محرومیت کشور است، ما در بنیاد به خاطر تاکید مقام معظم رهبری در به کارگیری از جوانان عنایت ویژه داریم، قرار است پلاسکو پایان هفته افتتاح رسمی شود، در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی هم که موضوع امنیت غذایی کشور مطرح است ما عنایت ویژه داریم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اضافه کرد: با افتخار می‌گوییم که بنیاد در مسیر کارهای دانش بنیان موفقیت‌های خوبی کسب کرده است، در بحث مقابله با کرونا بنیاد 4500 میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی ادامه داد: 115 هزارمین سند علوی را به مردم دادیم، ما به دولت آیت‌الله رئیسی هم کمک می‌کنیم. همین حالا از مدیران اصلی ما به دولت رفته‌اند در سفرهای ایشان هم تعهداتی را می‌پذیریم و در کنار دولت هستیم، با قوه قضائیه، با مجلس و رسانه ملی و نیروهای مسلح و سپاه و بسیج هم همکاری بسیار خوبی داریم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار داشت: ساختار ما در بنیاد علوی مردمی است و هزینه‌هایمان بسیار کم است چون از گروه‌های داوطلب و جهادی‌ استفاده می‌کنیم، هدف اصلی ما این است که مردم خودشان به توانمندی برسند و دیگر نیاز به این نوع کمک‌ها  نداشته باشند و این مهم است.

فتاح اضافه کرد: اگرچه پروژه‌های بزرگی در دستور کار قرار می‌دهیم اما از پروژه‌های روز هم غافل نمی‌مانیم، ما در بنیاد به دنبال رضایت مردم و رضایت خدا هستیم و مطمئنیم که با این کار پایه‌های انقلاب مستحکم می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول