اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سلسله‌ای از ماهواره‌های «نور» را در سال‌های آینده پرتاب می‌کنیم

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: سلسله‌ای از ماهواره‌های نور را در سال‌های آینده پرتاب خواهیم کرد و برنامه فضایی کل کشور که ما هم جزئی از آن هستیم، این است که در مدار لئو تثبیت شویم.

سلسله‌ای از ماهواره‌های «نور» را در سال‌های آینده پرتاب می‌کنیم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی خبرگزاری فارس، سردار علی جعفر‌آبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط مستقیم با شبکه خبر سیما و در توضیح عملیات امروز پرتاپ ماهواره «نور 2» به مدار 500 کیلومتری زمین اظهار داشت: ماهواره‌ای که امروز پرتاب شد، تمام ایرانی است و اگر چه ساخت و تجمیع آن در بخش‌های تحقیقاتی سپاه پاسداران انجام شده، اما همه شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و مجموعه‌های تحقیقاتی دفاعی در کشور به نحوی در این پروژه دخیل بوده‌اند و باید از آنها تشکر کنیم.

وی ادامه داد: ماهواره نور 2 ارتقاء‌یافته ماهواره «نور 1» است و فناوری به روز و پیچیده‌ای دارد و با مأموریت سنجشی و شناسایی به فضا پرتاب شده است.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای انقلاب اسلامی افزود: اطلاعات به دست آمده از این ماهواره در حوزه‌های عمومی و دفاعی کاربرد دارد و امکان شناسایی و رصد پدیده‌های محیطی و بلایای طبیعی از ارتفاع 500 کیلومتری زمین با این ماهواره فراهم می‌شود.

ماهواره «نور 1» تاکنون 10 هزار بار دور زمین چرخیده است

سردار جعفرآبادی همچنین با اشاره به وضعیت فعلی ماهواره نور 1 که اردیبهشت 99 با موفقیت با فضا پرتاب شد، عنوان کرد:‌ با وجود اینکه ماهواره نور 1 اولین تلاش سپاه در حوزه پرتاب ماهواره بوده، اما با گذشت دو سال از پرتاب، همچنان فعال است و تا کنون 10 هزار بار دور زمین چرخیده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا یکسال دیگر در فضا می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد:‌آن پروژه، یک آزمایشگاه عالی فضایی برای متخصصان ما بود که از تجربیات آن در پروژه ماهواره نور 2 استفاده شد.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه، همچنین با اشاره به ویژگی‌های ماهواره‌بر «قاصد» که مأموریت انتقال ماهواره نور 2 را به عهده دارد، گفت:‌ این ماهواره‌بر نیز دارای فناوری‌های پیچیده‌ای است و موتورهای فضایی آن دارای فناوری‌های بسیار جدیدی است که در مقالات روز دنیا به آنها پرداخته می‌شود و دانش هدایت و کنترل آن نیز مبتنی بر مرزهای روز دانش دنیاست.

سردار جعفر‌آبادی در پایان با اشاره به برنامه‌های آینده سپاه در حوزه تحقیقات فضایی اظهار داشت: سلسله‌ای از ماهواره‌های نور را در سال‌های آینده پرتاب خواهیم کرد و برنامه فضایی کل کشور که ما هم جزئی از آن هستیم، این است که در مدار لئو تثبیت شویم و ماهواره‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و دفاعی را در این مدار قرار دهیم و سپس در مدار 36 هزار کیلومتری زمین که مورد تأکید مسؤولان عالی نظام است، قرار بگیریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول