اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بیانیه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان انقلابی لرستان در خصوص حواشی توئیت نماینده خرم‌آباد در مورد طرح صیانت

تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان انقلابی لرستان در خصوص حواشی توئیت نماینده خرم‌آباد در مورد طرح صیانت بیانیه صادر کرد.

بیانیه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان انقلابی لرستان در خصوص حواشی توئیت نماینده خرم‌آباد در مورد طرح صیانت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان انقلابی لرستان پیرامون مسائل اخیر درباره توئیت مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس و حواشی ایجاد شده پیرامون آن بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی
گفت پروردگارا سینه‏ ام را گشاده گردان و کارم را براى من آسان ساز و از زبانم گره بگشاى تا سخنم را بفهمند. (سوره طه، آیات ۲۵ تا ۲۸)

در چند روز اخیر به بهانه ی انتشار توئیتی از سوی دکتر مهرداد ویسکرمی، نماینده ی مردمی، جهادگر و آگاه شهرستان خرم آباد و چگنی، شاهد حجم زیادی از واکنش ها بودیم. هر چند از متن توئیت به روشنی مشخص است که هیچ توهینی به عموم مردم و همچنین منتقدان و مخالفان طرح مشهور به صیانت نشده است و ایشان هم بارها به اشکال مختلف بر این نکته تاکید داشتند که مخاطب توئیت، دشمنان مردم و انقلاب هستند، لیکن متاسفانه با حیله گری و بی تقوایی همان دشمنان و برخی سیاسیون کینه توز، در میان اقشاری از مردم چنین وانمود شد که نویسنده قصد اهانت به ساحت ملّت و یا منتقدین را داشته است. اکنون که دکتر ویسکرمی به دلیل اینکه ناخواسته باعث ناراحتی بخشی از مردم شده اند، متواضعانه از عموم ملت ایران و بویژه هموطنان لرستانی پوزش طلبیده اند، لذا نکاتی چند را خاطر نشان می سازیم.

۱- دکتر مهرداد ویسکرمی شخصیتی پاکدست، مردمی، انقلابی و بصیر است که در این مدت دو سال، با حسن نیت کامل و حداکثر توان مشغول خدمت به جامعه بوده و در مسائل ریز و درشت حوزه کاری خود و مجلس، با توان کارشناسی حضور پر رنگی داشته است. 

۲- هر چند در رابطه با محتوای طرح مشهور به صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و شیوه بررسی و تصویب آن ممکن است انتقادات و اختلافاتی وجود داشته باشد، اما اصل «قانونمندی فضای مجازی»، مورد تایید هر انسان عاقل و منصفی است و تاکید دکتر ویسکرمی نیز بر همین نکته بوده است.

۳- صرف نظر از واکنش‌های برخی افراد و اقشار مردم و ضمن احترام به مخالفان و منتقدان دلسوز و صادق، انتشار توئیت دکتر ویسکرمی موجب حملات گسترده دشمنان خارجی و کینه توزان داخلی گردید که نشانگر حساسیت فوق العاده آنها نسبت به «فضای مجازی یله و رها» به عنوان آخرین امیدشان برای جنگ علیه ملّت ایران است و لذا موجب تنبّه برخی از نیروهای انقلابی شد که در این باره مشغول بهانه تراشی و کم کاری بودند و از این پس باید با جهاد تبیین، اهمیت این موضوع را برای افکار عمومی جا بیندازند.

۴- در این میان متأسفانه معدودی از افراد پا را فراتر از حدود اخلاق و قانون گذاشته و آشکارا به تهمت و توهین علیه ایشان و ارزش های اسلامی و انقلابی و حتی خانواده ایشان پرداختند که همین مسئله نیز خود دلیلی بر «لزوم ساماندهی و قانونمندی فضای مجازی» است. اکنون این سوال وجود دارد که کسانی که به خاطر توهین ناکرده دکتر ویسکرمی سینه چاک می‌کردند، اکنون چرا در مقابل این همه هتاکی های ناجوانمردانه و بی سابقه ساکت هستند؟

به طور قطع، در صورت عدم عذرخواهی رسمی و علنی این افراد هتاک، نباید از پیگیری حقوقی و محکومیت و مجازات آنها فروگذار کرد.

در پایان ما اعضای تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ التحصیلان (دانشگاهیان انقلابی) لرستان اعلام می داریم آماده روشنگری در زمینه مسئله «ساماندهی و قانونمندی فضای مجازی» بوده و از دکتر ویسکرمی و هرکسی که در این راه کوشش آگاهانه و متعهدانه نماید، حمایت قاطع خواهیم کرد.

والسلام علی عبادالله الصالحین 
تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان انقلابی لرستان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول