اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

کتاب گویای «شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی» منتشر شد +فیلم

کتاب گویای «شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی» تهیه و روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

کتاب گویای «شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی» منتشر شد +فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با سالروز شهادت سردار شهید محمدابراهیم همت، از کتاب گویای «شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی» با حضور سردار احمد غلامپور، حجت‌الاسلام‌ غلامحسین بشردوست، سردار یعقوب زهدی، سردار فتح‌الله جعفری، سردار حسن رستگارپناه، سردار علیمحمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان و راویان دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

در این مراسم علیمحمد نائینی، رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به اینکه تاکنون ۲۱ عنوان از آثار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با همکاری ایران صدا تبدیل به کتاب گویا شده است و به‌ صورت رایگان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است، گفت: آثاری همچون «با نوای کاروان»، «عشق و نفرت»، «شماره پنج»، «اطلس نبرد بیت‌المقدس»، «بیست‌ودو روز نبرد»، «شهید حسن باقری»، «مژه‌های سوخته»، «اتحاد شوم»، «جنگ عراق علیه ایران و بیان دیدگاه‌های فرمانده‌‌ گارد ریاست جمهوری»، «قوی‌ترین شریک جرم»، «امدادگر کجایی»، «همسفر»، «ریشه‌‌های تهاجم»، «خرمشهر در جنگ طولانی»، «گیل مانا»، «عملیات ثامن‌الائمه (ع)»، «نبرد امام مهدی (عج)»، «بررسی مواضع نظامی امام خمینی (ره)»، «جنگ بازیابی ثبات»، «همراه» و «طریق‌القدس» تاکنون تبدیل به کتاب گویا شده‌اند.

وی افزود: برخی از این آثار در ۲، سه و حتی پنج جلد تبدیل به کتاب گویا شده است. این آثار هر هفته پس از تولید در پایگاه ایران صدا رونمایی و در دسترس مخاطبان به‌صورت رایگان قرار می‌گیرد. همچنین قرار است آثار دیگر مرکز نیز به‌ صورت کتاب گویا تهیه و در این پایگاه قرار داده شود.

نائینی اظهار داشت: امروز نیز در سالروز شهادت شهید ابراهیم همت از کتاب گویای «شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی» رونمایی می‌شود. این کتاب دربردارنده بخش‌هایی از رفتارهای مدیریتی شهید محمدابراهیم همت است که سیره‌ عملی رفتارهای نبی مکرم اسلام، حضرت رسول اکرم (ص) است.

 

 

به گزارش فارس، کتاب گویای «شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی» به تهیه‌کنندگی حدیث حسن‌پور، صداگذاری سیداکبر عالی‌قدر، صداپیشگی و روایت رضا خضرایی و علیرضا تابان در ۳۷۵ دقیقه تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این کتاب روایتی از زندگی شهید «محمدابراهیم همت»، فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) است. فرماندهان و تصمیم‌گیران جنگی به دلیل نقش و تأثیری که در خلق حادثه‌های میدان‌های نبرد دارند، همیشه مورد توجه‌اند و نام فرماندهان بزرگ یادآور جنگ‌های بزرگ است. مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با این دیدگاه، رفتارها، تجربه‌ها و نکاتی مفید از زندگی فرماندهان شهید جنگ را در قالب مجموعه‌ «فرماندهان جوان» تدوین و منتشر کرده و کتاب «شهید همت در مکتب نبوی» یکی از کتاب‌های این مجموعه است.

در این کتاب ابتدا نویسنده بخش‌هایی از سیره حضرت رسول اکرم (ص) را می‌نویسد و آن را به‌ نوعی با رفتار مدیریتی شهید همت مقایسه می‌کند؛ از جمله این رفتارها می‌توان به رفتار مدیریتی شهد همت در بحث شجاعت، سعه‌ صدر، صبر، توکل و استفاده از جنگ روانی در فرماندهی اشاره کرد.

کتاب «شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی» به نویسندگی علی‌رضا شفیعی در سال ۱۳۹۲ از سوی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

برای دریافت کتاب گویای «شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی» اینجا را کلیک کنید.

همچنین برای تهیه نسخه الکترونیکی کتاب گویای «شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی» اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول