اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دوره‌گردی «هریس» برای تشدید تحریم‌های روسیه

«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای رایزنی به منظور تشدید تحریم‌های روسیه راهی اروپا می‌شود.

دوره‌گردی «هریس» برای تشدید تحریم‌های روسیه

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که فشارهای آمریکا و متحدانش علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین ادامه دارد، نفر دوم دولت جو بایدن قرار است روز پنجشنبه (فردا) یک سفر دوره‌ای به اروپا با محوریت روسیه انجام دهد.

طبق گزارش رویترز، کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای همکاری با لهستان و رومانی درباره اقدامات آینده این کشورها در قبال «تجاوز روسیه به اوکراین» و اطمینان‌بخشی به آنها درباره حمایت واشنگتن، به این دو کشور اروپایی سفر می‌کند.

این رسانه غربی با اشاره به عملیات نظامی روسیه در اوکراین نوشت: «این کشورها (لهستان و رومانی) به طور فزاینده‌ای نگران تجاوزات روسیه در منطقه بوده‌اند و شرقی ترین اعضای ناتو هستند. آنها با اوکراین مرز مشترک دارند؛ مرزی که هزاران پناهجو در حال سرازیر شدن به آن هستند».

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با دستور کار تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به اروپا سفر می‌کند.

 

مقام‌های ارشد دولت آمریکا اعلام کردند، کاملا هریس در سفر به رومانی و لهستان «روی راه‌هایی تمرکز خواهد کرد که اعضای ناتو می‌توانند تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده (علیه روسیه) را اجرا کنند و اینکه چگونه می‌توانند همسو بمانند و با هم به جلو حرکت کنند».

طبق گفته این مقام‌های دولت جو بایدن، قرار است نفر دوم دولت آمریکا در سفر به لهستان با پناهجویان اوکراینی هم دیداری داشته باشد و درباره ادامه «کمک امنیتی و انسان دوستانه» واشنگتن به اوکراین و کشورهای منطقه رایزنی کند.

بنا بر گفته این مقام‌های آمریکایی، کاملا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به ورشو پایتخت لهستان با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا هم که قرار است به این کشور سفر کند، دیدار دوجانبه داشته باشد.

سفر این مقام ارشد واشنگتن در شرایطی انجام می‌شود که او ماه گذشته در صدر هیات آمریکا با حضور تعدادی از مقام‌های ارشد دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره این کشور به آلمان سفر و در «کنفرانس امنیتی مونیخ» شرکت کرد.

کاملا هریس خواهان اطمینان بخشی به لهستان و رومانی درباره تداوم حمایت‌های آمریکا در برابر روسیه است.

 

کامالا هریس در سفر به آلمان با مقام‌های ارشد کشورهای اروپایی متحد آمریکا و همچنین «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیدار داشت و بر ادامه حمایت واشنگتن از متحدانش و همچنین اوکراین تاکید کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول