اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تأمین منابع ۱۸۳ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از تأمین منابع ۱۸۳ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری برای اشتغالزایی و ایجاد رونق اقتصادی در مناطق روستایی استان خبر داد.

تأمین منابع ۱۸۳ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: اولویت اصلی روسای ادارات و نمایندگی‌های تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های تابعه جذب سهمیه تسهیلات اشتغالزایی ابلاغی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: تمام اهداف و برنامه‌ها سرعت بخشیدن به انجام امور مردم و تکریم واقعی ارباب رجوع است.

 وی ادامه داد: این مهم به هیچ وجه میسر نمی‌شود مگر با وحدت، همدلی و همکاری تمام کارکنان اداره کل آن هم در سراسر استان که با تلاش و کار مضاعف به این توفیق دست یابند و از مدیران انتظار داریم که کارها را خوب دنبال کنند.

اولویت اداره کل جذب تسهیلات اشتغالزایی برای رفع معضل بیکاری

مولوی با اشاره به اهمیت پیگیری انواع تسهیلات ابلاغی از جمله تبصره ۱۸ قانون بودجه، اشتغال روستایی و عشایری، مشاغل خانگی و...افزود: اولویت اداره کل جذب تسهیلات اشتغالزایی برای رفع معضل بیکاری است و اتفاقا فرصت بسیار خوبی فراهم شده تا متقاضیان راه‌اندازی طرح‌های اشتغالزایی بتوانند طرح‌ها و پروژه‌های خود را از طریق دریافت تسهیلات پیاده کنند و همه مدیران موظف به پیگیری و جذب این منابع اعتباری هستند.
 
وی اظهار داشت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و طرح اشتغال روستایی و عشایری از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال است که پیاده‌سازی موفق این طرح‌ها در استان نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف اقتصادی مرتبط دارد و باید در جهت پرداخت تسهیلات تلاش وافری در سطح استان داشته باشیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان به لزوم تدوین برنامه عملیاتی پرداخت و تصریح کرد: توقع من تدوین و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه عملیاتی سالیانه توسط ادارات است و مدیران باید در خصوص این برنامه به خوبی توجیه شوند.

وی از تأمین منابع ۱۸۳ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری برای اشتغالزایی و ایجاد رونق اقتصادی در مناطق روستایی استان خبر داد و گفت: این تسهیلات دارای نرخ سود ۶ درصد است و ضروریست دستگاه‌های اجرایی متولی با فراخوان موضوع به کارآفرینان و شناسایی صاحبان ایده‌‌های اشتغالزا،گام موثری در زمینه رفع معضل بیکاری خصوصا در مناطق روستایی استان بردارند.

مولوی تصریح کرد: تلاش در جهت جذب به موقع تسهیلات باید اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد و البته تسهیلات اشتغالزا را در جای خود هزینه کنند و از انحراف تسهیلات اشتغال به سمت حوزه‌های غیر مرتبط با اشتغال جدا خودداری کنند.

وی بیان داشت: مشاغل بخش گردشگری، صنایع دستی، صنایع کوچک و متوسط و رشته‌های شغلی بر پایه فناوری‌های نوین و جدید جزو اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری است.

تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال به شهرستان فارسان

وی در ادامه به تسهیلات تبصره ۱۸ سهم وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: این تسهیلات دارای نرخ سود ۶ تا ۱۲ درصد  است که ۱۰۰ میلیارد ریال به شهرستان فارسان اختصاص داده شده است و می‌بایست در بخش‌های مختلف اقتصادی آن هم طی یک برنامه زمانبندی مناسب به کارآفرینان پرداخت شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول