اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  پژوهش

عاملی: سند مهندسی فرهنگی کشور نباید روی کاغذ باقی بماند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن سند مهندسی فرهنگی کشور گفت: فرهنگ به عنوان یک سرمایه تمدنی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عاملی: سند مهندسی فرهنگی کشور نباید روی کاغذ باقی بماند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سعیدرضا عاملی رنانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح چهارشنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در استان بوشهر اقدام مهمی است که اکنون به نتیجه رسیده است.
وی اضافه کرد: در استان بوشهر که بنیه‌های تاریخی و تمدنی و مقاومت و پایداری و دین‌مداری از افتخارات کشور است، شاخص‌ها در زمینه آسیب‌های اجتماعی بهتر از متوسط کشور است و وضعیت به نسبت خوبی را شاهد هستیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سرمایه عظیمی هستند که ما آنگونه که باید و شاید قدردان این نعمت بزرگ نیستیم. در سال‌های رهبری ایشان آنقدر سرمایه‌های تمدن‌ساز ایجاد شده است که از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.
عاملی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حوزه فرهنگ به عنوان بنیان اصلی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرهنگ را یک سرمایه تمدنی می‌دانند و باید برای دستیابی به تمدن اسلامی تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.
وی عاملی با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است افزود: فضای اجتماعی در حال تغییر است و نیاز است که این سندها هم بروزرسانی شوند و ناظر به مسائل روز تغییر یابند.
وی افزود: با تاکید رئیس جمهور از برش استانی این سند حمایت می‌شود و باید ساز و کار اجرایی آن فراهم شود و همراهی و تاکید رهبر انقلاب و رؤسای سه قوه بر این سند می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات خوبی باشد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: انتظار داریم که این سند به سمت اجرا برود و نباید روی کاغذ باقی بماند و با اجرای آن شاهد خیرات و برکات آن باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول