اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس به اوکراین موشک ضدهوایی ارسال می‌کند

وزیر دفاع انگلیس گفت برای حفظ توان مبارزه هوایی اوکراین، لندن موشک‌های ضد هوایی به کی‌یف اهدا می‌کند.

انگلیس به اوکراین موشک ضدهوایی ارسال می‌کند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد کشورش برای حفظ توان مبارزه هوایی اوکراینی‌ها، به این کشور موشک ضدهوایی می‌فرستد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، والاس گفت: «اینکه اوکراین بتواند توان خود برای پرواز و سرکوب حملات هوایی روسیه را حفظ کند امری حیاتی است».

وزیر دفاع انگلیس افزود: «در پاسخ به درخواست اوکراینی‌ها، دولت تصمیم گرفت اهدای موشک‌های سریع ضدهوایی "استار استریک" قابل حمل را در نظر بگیرد».

او در ادامه مدعی شد:‌ «معتقدیم که این سامانه همچنان در زمره تعریف تسلیحات دفاعی قرار دارد اما به نیروهای اوکراینی اجازه می‌دهد در آسمان خود دفاع بهتری داشته باشند».

والاس گفت، این تصمیم در اصل به‌منظور تأمین این سامانه‌ها اتخاذ شده و دولت در تلاش است چگونگی انتقال آن‌ها به اوکراین و آموزش کار کردن با آن‌ها را مشخص کند.

پیش‌تر اوکراین از انگلیس بابت ارسال موشک‌های ضد تانک که به آن‌ها در متوقف کردن پیشروی روس‌ها به سمت کی‌یف نقش مهمی داشته‌اند، قدردانی کرده است.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه اظهاراتش گفت:‌ «تمام آنچه انجام می‌دهیم بر اساس تصمیم برای تأمین سامانه‌های دفاعی است و به‌طوری تنظیم شده‌اند که تنش‌ها در سطح راهبردی تشدید نشوند».

از زمان شروع درگیری میان روسیه و اوکراین، کشورهای غربی علاوه بر تأمین تسلیحات برای اوکراینی‌ها، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس امروز در جلسه پارلمان در حالی کشورش را در زمینه تحریم روسیه پیشرو توصیف کرده که دولت او از ارائه ویزا به پناهجویان اوکراینی امتناع می‌کند.

جانسون در توجیه دلیل صدور ویزا برای فقط پنجاه نفر از پناهجویان اوکراینی بار دیگر تأکید کرد، این اقدام زمان‌بر است زیرا باید مشخص شود چه کسانی وارد انگلیس می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول