اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

احداث چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان آبیک/ ضرورت حمایت مسئولان و مساعدت خیران

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک از اختصاص زمین توسط مدیریت شهری برای چمن مصنوعی در شهرک فردوس خبر داد و گفت: برای نصب این چمن به همت مسئولان و مساعدت خیران نیاز داریم.

احداث چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان آبیک/ ضرورت حمایت مسئولان و مساعدت خیران

سعدی کریمایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به تخصیص بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی معاونت اجتماعی استانداری قزوین در سال گذشته برای چمن مصنوعی شهرک فردوس شهر آبیک به‌ عنوان‌ منطقه کم برخوردار و محروم از امکانات ورزشی اظهار کرد: طی رایزنی های صورت گرفته با شورای شهر و شهردار آبیک زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در شهرک فردوس برای چمن مصنوعی اختصاص یافته که روز گذشته تفاهم‌نامه ۲۰ ساله با اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در این زمینه منعقد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه  اختصاص اعتبارات دولتی مشمول گذر زمان می‌شود تا آماده‌سازی چمن مصنوعی اعم از زیرسازی، فنس و نور اجرایی شود نیاز است مسئولان شهرستان آبیک و خیرین و صاحبان صنایع در این موضوع ورود یافته تا هر چه سریع‌تر نسبت به احداث چمن مصنوعی اقدام شود که حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

رئیس اداره ورزش و جوانان‌ شهرستان آبیک ادامه داد: بر فرض هم اگر سال آینده در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک اعتبار برای چمن مصنوعی لحاظ شود تخصیص آن و احداث چمن مشمول گذر زمان می‌شود؛ اگر فنس کشی زمین چمن اجرایی شود طی دو ماه، مابقی عملیات اجرایی و چمن مصنوعی نصب می‌شود.

آمادگی برای احداث چمن مصنوعی در روستاها

کریمایی به جمعیت بسیار خوب در برخی از روستاهای شهرستان آبیک همچون خرم پشته، نودوز و زرگر اشاره و اضافه کرد: در صورت اختصاص زمین و ورود خیرین، امکان احداث چمن مصنوعی در روستاهای مذکور وجود دارد که در روستای نودوز زمین آماده است و نیازمند مساعدت خیران هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین وجود دارد که پس از واگداری زمین و اجرای فنس کشی و زیرسازی، برای تامین چمن مصنوعی و نور چمن اقدام کند.

این مسئول ضمن قدردانی از مساعدت‌های شورا و شهرداری آبیک در زمینه انجام امور ورزشی با اداره ورزش و جوانان، به تصویب بیش از ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار توسط شورای شهر برای بهسازی و رنگ‌آمیزی مجموعه‌ ورزشی تختی به عنوان پر رفت و آمدترین مکان ورزشی برای ورزشکاران بیان کرد: این مجموعه ورزشی حدود ۴۰ سال قدمت دارد و نیاز به رنگ‌آمیزی و بهسازی دارد که امیدواریم در کمیته انطباق با مصوبه شورای شهر به تایید برسد و نشاط و شادابی اجتماعی در بین ورزشکاران ایجاد شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک در پاسخ به این سوال که برای تکمیل سالن ورزشی روستای نودوز  اعتبار تخصیص می‌یابد، توضیح داد: در آخرین جلسه‌ای که با مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین،  بخشدار بشاریات و شورا و دهیار روستای نودوز برگزار شد با توجه به عدم رعایت کوچکترین استانداردها و واگذار نشدن زمین این سالن و احداث آن توسط یک فرد خیّر ، مقرر شده زمین دیگری به اداره ورزش و جوانان واگذار و چمن مصنوعی احداث شود.

کریمایی این را هم گفت که سازه سالن روستای نودوز به گونه‌ای نیست که بشود طراحی مناسبی انجام داد و برای ورزش‌های توپی از آن استفاده کرد.
انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول