اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان فریدن

فرماندار شهرستان فریدن با اشاره به اینکه درحال حاضر در شرایط خشکسالی قرار داریم، گفت: برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی حدود ۱۲ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد که این مبلغ بیش‌تر از اعتبارات تملک دارایی سالانه‌مان است.

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان فریدن

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عزیزالله عباسی، فرماندار شهرستان فریدن شامگاه پنجشنبه در دیدار با سرپرست خبرگزاری فارس استان اصفهان با بیان اینکه در دوران انقلاب خدمات بسیاری انجام شده و دستاوردهای انقلاب موارد ارزشمندی است که نیاز است تبیین شود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که این موارد تبیین شود و اگر آگاهی بخشی به درستی رخ دهد، بسیاری از مسائل و مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه جهل و نادانی عامل بسیاری از گرفتاری‌ها است، ادامه داد: اگر مجهولات انسان به معلومات تبدیل شود و اطلاع‌رسانی‌ها به موقع صورت بگیرد، بسیاری از گره‌ها باز خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه برای به‌دست آوردن ارزش چیزی می‌توان آن را با دیگر موارد مقایسه کرد، یادآور شد: باید حقایق را برای مردم گفت تا از انحراف افکار عمومی جلوگیری شود. 

فرماندار شهرستان فریدن با بیان اینکه وقتی دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای برخی افراد بیان می‌کنیم پاسخ می‌دهند که اگر انقلاب هم رخ نمی‌داد ‌با گذر زمان همین اتفاقات می‌افتاد، تصریح کرد: در پاسخ به چنین افرادی می‌گوییم اگر چنین بود باید برای دیگر کشورها هم همین اتفاق می‌افتاد در حالی که وضع کشورهای اطراف به گونه دیگر است.

دشمن در حال سست کردن اراده مردم نسبت به نظام است

وی توضیح داد:امروز جنگ،‌ جنگ فیزیکی نیست بلکه جنگ اراده و افکار است و در این میان دشمن در حال سست کردن اراده مردم نسبت به نظام، انقلاب و شهدا است، در این مسیر رسانه‌ها نقش مهم و تأثیرگذاری در بیان واقعیت‌ها و روشنگری‌ها دارند.

عباسی با تأکید بر اهمیت تبلیغ و بیان اینکه دشمن و رسانه‌های آن با تمام توان برای نا امید کردن مردم وارد شدند، عنوان کرد: گاهی اوقات شاهدیم برخی افراد شروع به شایعه‌پراکنی می‌کنند و نیاز است رسانه‌های همراه نظام و انقلاب در مقابل آن‌ها اقدام کنند و واقعیات و خدمات را برای مردم بیان کنند.

فرماندار شهرستان فریدن اظهار داشت: زمانی که جنگ اتفاق افتاد شاید در برابر موشک دشمن موشکی نداشتیم اما امروز شاهدیم به جایی رسیدیم که با توانمندی و اقتداری که داریم کشوری نمی‌تواند نگاه چپ به ما بیندازد، اگر دشمن حتی به کم‌ترین میزان ممکن اطمینان داشته باشد که می‌تواند به کشور ما آسیب بزند، آسیب خواهد زد اما جرأت این کار را ندارد.

تنها کشوری هستیم که تنوع واکسن زیادی داریم

وی با تأکید بر اینکه امروز ایرانیان به هر کشوری می‌روند با افتخار ایرانی بودن خود را بیان می‌کنند، عنوان کرد: زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد، دولت قبل اعلام کرد وارد کردن واکسن کار راحتی نیست و آن را به دیگر موارد گره زد اما امروز شاهدیم که بدون اینکه FATF امضا شود و به کشوری باج دهیم و تنها کشوری هستیم که تنوع واکسن زیادی داریم، این موارد نیز از برکات نظام و انقلاب است و جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند اطلاع‌رسانی همین موارد است.

عباسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دشمن در حال سست کرد امید مردم است، گفت: نیاز است برای احیای این امید تلاش کنیم تا نگذاریم هدف دشمن محقق شود.

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان سود بانکی به کشاورزان فریدن برای خسارت خشکسالی

فرماندار شهرستان فریدن در بخش دیگری از صحبت‌ها با یادآوری اینکه یکی از مشکلات شهرستان تصفیه خانه فاضلاب است که باعث ایجاد مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی می‌شود، توضیح داد: در حال انجام اقداماتی هستیم تا بتوانیم پساب را میان شرکت شهرک‌ها، کشاورزان و شهرداری تقسیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر درشرایط خشکسالی قرار داریم، گفت: برای خسارت خشکسالی حدود ۱۲ میلیارد تومان سود بانکی به کشاورزان داده شده و این مبلغ بیش‌تر از اعتبارات تملک دارایی سالانه‌مان است.

عباسی پیرامون دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان گفت: مدتی قبل از گروه‌های جهادی دعوت کردیم و ۶۰ پزشک به ۲ گروه تقسیم شدند و  به‌طور رایگان به بخش زنده‌رود و مرکزی(اسکندری) اعزام شدند و نسبت به درمان عموم مردم اقدام شد.

تلاش کردیم که نواقص سند توسعه آمایش سرزمینی را رفع کنیم

فرماندار فریدن پیرامون سند آمایش سرزمینی توضیح داد: سند توسعه آمایش سرزمینی در گذشته تهیه شده بود که اشکالات و نواقص زیادی داشت اما معاون سیاسی امنیتی استانداری بیان کرد که این سند نیاز به بازنگری دارد و تلاش کردیم که نقص‌های آن را رفع کنیم، در شهرستانمان ظرفیت‌هایی مانند گیاهان دارویی وجود داشت که در این سند بیان نشده بود و آن‌ها را آماده کردیم و اگر این موارد اضافه نشود، منطقه‌مان که منطقه‌ای کم برخوردار است محروم می‌ماند.

فرماندار شهرستان فریدن در پایان تأکید کرد: در توسعه پایدار شهرستان در حال احصا مشکلات و ظرفیت‌ها هستیم تا با استفاده از دستگاه‌ها گامی مؤثر برای خدمت به مردم برداریم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول