اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آخرین وضعیت والیبال شهرداری ارومیه/ هواداران پایتخت والیبال ایران منتظر تدبیر مسؤولان

آنچه که نام «ارومیه» را در بین اهالی ورزش تداعی می‌کند، پر افتخار ترین رشته تیمی ایران در عرصه بین‌المللی یعنی والیبال است، این رشته پرطرفدار در ارومیه از دهه ۳۰ جای خود را در دل مردم این شهر باز کرده و به عنوان فرهنگی جا افتاده به طوری که در هر کوی و برزنی که قدم می گذاری تفریح اول نوجوانان مشاهده می‌شود.

آخرین وضعیت والیبال شهرداری ارومیه/ هواداران پایتخت والیبال ایران منتظر تدبیر مسؤولان

به گزارش فارس از ارومیه، قدمت والیبال در ارومیه از یک سو و استعدادهای ناب والیبالی در این شهر باعث شده که همواره بازیکنان زیادی از این شهر راهی تیم‌های ملی شود و حتی چندین بار در ادوار مختلف بازیکنانی همچون یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست، سعید معروف، مرتضی شریفی و بردیا سعادت در قامت کاپیتانی تیم‌های ملی بدرخشند.

تیم‌های والیبال ارومیه در لیگ برتر کشور با عناوینی همچون پاس رضائیه، ساندیس رضائیه، مقاومت، مقاومت استقلال، شهید باکری، سمن سو، پگاه، فولاد، هیات والیبال از سال‌های ۵۴ تا ۸۹ حضور داشتند و در ادامه نیز تیم شهرداری ارومیه از سال ۹۰ تاکنون با ۱۱ سال قدمت چه در زمینه باشگاهی و چه در عرصه ستاره‌سازی در تیم‌های ملی فعالیت دیرینه‌ای دارد.

والیبال  ارومیه در اولین دوره لیگ کشوری والیبال (جام پاسارگاد) در سال ۱۳۵۴ با نام تیم پاس رضاییه در مسابقات شرکت کرد و به مقام هفتمی کشور رسید و تنها مقام قهرمانی‌اش به مسابقات جام کوروش کبیر در سال ۱۳۵۰ تهران بر می‌گردد که بزرگانی همچون یدالله کارگر پیشه ، مرحوم محمود آفریدون، مرحوم بهمن پورمند، رحیم قارصی، عزیز پرتوی، محمود محب، ناصر منصوری، پرویز رضایی و اصغر قلندری برای این شهر به ارمغان آوردند و باید اذعان کرد که یدالله کارگرپیشه آغازگر حضور والیبالیست‌های ارومیه‌ای در تیم ملی بود که توانست در دهه ۴۰ به عنوان اولین ملی پوش والیبال این شهر مطرح شود.

در ادامه رقابت‌های لیگ کشور تیم پگاه ارومیه در پیکارهای ۱۳۸۲ مقام سوم، در سال ۱۳۸۳ نایب قهرمان و در لیگ ۱۳۸۶ مقام سوم مشترک را به همراه قزوین کسب کرد و یک سال بعد نیز تیم فولاد ارومیه در لیگ ۱۳۸۷ مقام سوم مشترک را به همراه نماینده مازندران به دست آورد.

در فصل ۱۳۹۰ تیم شهرداری ارومیه در اولین سال حضور خود در بیست و چهارمین دوره لیگ برتر والیبال ایران حضور داشت و در پایان فصل پس از کاله مازندران و سایپا، به همراه پیکان تهران بر سکوی سوم مشترک جای گرفت، ۲ سال پس از آن در لیگ ۱۳۹۲ تیم شهرداری ارومیه با برتری مقابل میزان خراسان بر روی سکوی سوم ایستاد و متین ورامین و کاله آمل اول و دوم شدند.

تیم والیبال مردان شهرداری ارومیه در فصل  ۱۳۹۳ یکی از قوی‌ترین و بهترین تیم‌های تاریخ این شهر بود و به نظر اغلب کارشناسان شایسته‌ترین تیم برای کسب مقام قهرمانی بود، شهرداری که قبل از فینال ١۴ پیروزی را در کارنامه داشت در تک مسابقه دیدار فینال و در حضور ۱۰۰۰ تماشاگر ارومیه‌ای حاضر در سالن والیبال فدراسیون در تهران پیکان را تا مرز شکست پیش برد و در حالیکه در ست چهارم دو امتیاز تا قهرمانی فاصله داشت ٢۵ بر ٢٣ ست را واگذار کرد و کار به ست پنجم کشید،در ست پنجم پیکان با استفاده از امتیاز میزبانی با نتیجه  ١۵ بر١٢ پیروز شد و جام طلایی را در خانه نگه داشت، در پایان این مسابقه مراسم اهدای جوایز که قرار بود پس از دیدار فینال به انجام برسد به دلیل درگیری تماشاگران و ورود نیروهای انتظامی برگزار نشد.

در ادامه رقابت‌ها و در بیست و نهمین دوره لیگ برتر والیبال ایران در سال ۱۳۹۴ تیم شهرداری ارومیه و ثامن‌الحجج بر سکوی سوم مشترک ایستادند و مقام قهرمانی لیگ با انصراف پیکان تهران از دیدار فینال به بانک سرمایه رسید.

هفتمین مقام سومی لیگ برتر والیبال ایران در سال ۱۳۹۵ و در سی‌امین دوره  این پیکارها با شکست تیم سایپا در دیدار رده‌بندی برای تیم شهرداری ارومیه رقم خورد و بانک سرمایه برای دومین سال متوالی با شکست پیکان قهرمان شد.

سال گذشته لیگ برتر والیبال ایران سی و چهارمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر خود را در سال ۹۹ برگزار کرد ولی به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹، این رقابت‌ها از ۱۹ مهر به حالت تعلیق درآمد و از ۱۸ آبان از سر گرفته شد، در حالی که ویروس کرونا به اوج خود رسید و بعد از ۶ هفته مسابقات از روند طبیعی خارج شد و به طور میزبانی متمرکز در تهران دنبال شد و تیم شهرداری ارومیه که با اقتدار به فینال رسیده بود در جدال نخست فینال، تیم تازه وارد فولاد سیرجان را از پیش رو داشت ولی در نبردهای دوم و سوم تسلیم شد تا برای سومین بار دستش از جام طلایی کوتاه بماند.

با یک نگاه اجمالی به بیش از نیم قرن تلاش مستمر و حضور پیاپی تیم‌های والیبال ارومیه در رقابت‌های لیگ کشور می‌بینیم که این شهر در تمام ادوار گذشته از هیچگونه تلاشی برای حفظ جایگاه و شان والیبال خود در عرصه‌های مهم کشوری و بین المللی کوتاهی نکرده ولی آنچه که به چشم می‌خورد برخی بی مهری‌ها و ضعف مدیریتی است که باعث بروز ناکامی‌ها و برخی حواشی در این شهر والیبال خیز شده و هواداران خود را نگران و مضطرب کرده است.

امسال نیز در سی و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران پس از کسب نتایج ضعیف در رقابت‌های مرحله گروهی و ۲ باخت بسیار ضعیف در بازی‌های پلی آف مقابل پیکان تهران باعث شد انگیزه‌های لازم برای میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا برای شهر ارومیه از بین برود و علاوه بر آن موضوع انحلال باشگاه فعلی و تیم‌داری این باشگاه به شرط ثبت قانونی آن، انتقادات و حرف و حدیث‌های زیادی را از سوی برخی کارشناسان، هواداران و مسؤولان این شهر را در پی داشته است.

برای شفاف سازی و بررسی هر چه بیشتر از چگونگی و چرایی مشکلات پیش روی تیم والیبال شهرداری ارومیه که علاوه بر کسب نتایج ضعیف، عدم میزبانی این تیم از جام باشگاه‌های آسیا و حتی انحلال باشگاه را نیز تحت‌الشعاع قرار داده به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.
 


باشگاه ارومیه باید سالها پیش به ثبت قانونی می‌رسید

عزیز پرتوی پیشکسوت والیبال و بازیکن اسبق تیم ملی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: پس از شنیدن خبر تاسف بار انحلال باشگاه بلافاصله موضوعی در خصوص ثبت قانونی باشگاه در وزارت کشور از سوی اعضای شورای شهر مطرح شد در حالی که این باشگاه باید طی سال‌های گذشته و در طول ۱۱ سال تیم‌داری خود اقدام به چنین کاری می‌کرد که امیدواریم این اقدام قانونی به نتیجه و سرانجام خوش برسد تا نگرانی‌های هواداران به زودی و برای همیشه رفع شود.

وی خطاب به مسؤولان مدیریت شهری افزود: قبول داریم که وظیفه اصلی شهرداری‌ها توسعه ورزش همگانی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است ولی حالا که اقدام به تیم‌داری در حوزه قهرمانی والیبال کرده‌اید از شما ممنون و متشکریم و دست بوستان نیز هستیم، ولی درخواست می‌کنیم با انجام اقدامت لازم در خصوص ثبت قانونی باشگاه خیال هواداران را از بابت تیم والیبال راحت کنید تا هر ساله شاهد خبرهای تاسف باری و شایعاتی در خصوص انحلال باشگاه و عدم حضور تیم به گوشمان نرسد.

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال گفت: همه می‌دانیم که ورزش والیبال یک رشته گروهی است ولی امسال تیم شهرداری ارومیه بیشتر بر اساس چند بازیکن بسته شده بود، در حالی فاکتور اصلی برای یک تیم موفق این است که هم در داخل زمین و هم بر روی نیمکت ذخیره، بازیکنان آماده و شادابی در اختیار داشته باشد.

عزیزی افزود: شهر ارومیه همواره بهترین بازیکنان ملی پوش و صاحب نام را در دل خود پرورش داده و تحویل تیم‌های ملی و لیگ‌های خارجی کرده است در حالی که خود در بهره بردن از توانمندی آنها محروم است، ولی من مطمئنم که بازیکنان مطرح ارومیه‌ای تمایل زیادی برای پیوستن به تیم ارومیه را دارند و مسؤولان باشگاه باید بدون فوت وقت برای جذب‌شان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: باشگاه شهرداری ارومیه سال‌های سال است در لیگ برتر ایران تیم داری می‌کند ولی هنوز اصول تیم‌داری را به خوبی انجام نمی‌دهد و همواره یک جای کار می‌لنگد، از روز اول معلوم بود امسال تیم شهرداری ارومیه با این وضعیت نابسامان به هیچ وجه بر روی سکو نمی‌رود و لازم است آقایانی که در راس امور باشگاه و کادر فنی قرار دارند جوابگوی نتایج ضعیف در رقابت‌های امسال باشند.

بازیکن اسبق تیم ملی کشور ابراز کرد: مطمئنا باشگاهی که یک تیم را تشکیل می‌دهد تمام حمایت‌های لازم را از نظر فنی و رفاهی به درستی انجام داده و در این مقطع زمانی وظیفه کادر فنی است که علاوه بر عذرخواهی و پذیرش اشتباهات خود، پاسخگوی بازی‌های ضعیف در لیگ امسال باشد و باید قبول کرد که برخی بازیکنان غیربومی فصل جاری تیم ارومیه به هیچ وجه در حد و اندازه‌های این تیم نبودند و خیلی وقت است که به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند.
 


حسین مهدیزاده شهردار ارومیه ضمن انتقاد از وضعیت موجود تیم‌داری شهرداری ارومیه و لزوم تغییر در رویکرد این باشگاه به لزوم ورود این باشگاه به موضوع استعدادیابی تاکید کرد.

لزوم تغییر رویکرد باشگاه‌داری در ارومیه

وی در صحن شورای شهر ارومیه در مورد موضوع باشگاه شهرداری ارومیه گفت: باید تصمیمات در مورد تیم والیبال شهرداری ارومیه عقلانی بوده و به صراحت بیان شود که تاکنون مردم ارومیه چه سودی از این فعالیت‌ها برده‌اند؟

شهردار ارومیه ادامه داد: شهر ارومیه پر از استعدادهای ناشناخته ورزش والیبال است، درحالی که امروز عایدات و قراردادها به بازیکنان غیربومی تخصیص می‌یابد و پول مردم ارومیه که از طریق عوارض شهرداری برای اداره این باشگاه مصرف شود به خارج از این شهر منتقل می‌شود.

مهدیزاده تصریح کرد: از ابتدای تشکیل باشگاه شهرداری ارومیه بالغ بر صد میلیارد تومان هزینه شده است، به این موضوع افتخار می‌کنیم ولی آیا نمی‌شد این پول را در محلات سرمایه‌گذاری کرده و به دنبال استعدادیابی حرکت می‌کردیم؟

وی عنوان کرد: والیبال در این شهر به جایی رسیده که یک بازیکنی می‌آید در این باشگاه به اوج خود می‌رسد و بعد از مدتی این تیم را ترک می‌کند بدون اینکه مردم ارومیه ذره‌ای از آن منعفت ببرند.

شهردار ارومیه ابراز کرد: ما معتقد به حفظ باشگاه شهرداری ارومیه هستیم، اما باید راهکارهای قانونی آن طی شود و باشگاه هم باید به شکل منطقی و در شأن جایگاه مردم ارومیه اداره شود.

مهدیزاده اضافه کرد: مسؤولان وقت باشگاه باید توضیح دهند که چرا بدهی‌های معوق باشگاه که در سال ۹۵ با مبلغی جزئی می‌شد آن را پرداخت کرد الان به مبلغ هنگفتی بدل شده است.

درصدد ثبت قانونی باشگاه شهرداری ارومیه هستیم

احد یوسفی عضو شورای شهر اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه گفت: بر خلاف برخی شایعات باید اعلام کنیم که باشگاه منحل نشده است بلکه اعضای شورا با وضعیت فعلی باشگاه شهرداری ارومیه مخالف بوده و آن را به رسمیت نمی‌شناسد و در این راستا بزودی برای طی مراحل قانونی و ثبت در وزارت کشور اقدام شده است و مطمئناً همه اعضای شورا با حضور تیم والیبال در لیگ برتر کشور به طور قانونی و رسمی موافق هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ایرادات قانونی به ساختار باشگاه‌داری شهرداری ارومیه وارد است و مقرر شده که اساس‌نامه باشگاه که قبلا مورد تایید اعضای شورای شهر نیز قرار گرفته است با اقدامات سریع شهرداری ارومیه برای ثبت و تایید به وزارت کشور ارسال شده و پس از صدور مجوز قانونی، باشگاه شهرداری ارومیه نیز به طور کاملا رسمی به یکی از سازمان‌های مجموعه تحت پوشش مدیریت شهری تبدیل شود.

عضو شورای شهر اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: در بحث سیستم قانونی باشگاه‌داری، یک باشگاه یا باید در وزارت کشور ثبت شود و یا در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسد که در مرحله دوم چون بحث‌های مالی باشگاه وارد قانون تجارت می‌شود ورود آن برای شهرداری‌ها امکان پذیر نیست و از اداره مالی معاملاتی شهرداری خارج می‌شود پس بهترین راه ارسال اساس نامه به وزارت کشور و تایید و ثبت آن در این وزارتخانه است.

یوسفی افزود: اگر بخواهیم باشگاه شهرداری ارومیه به یکی از سازمان‌های تحت پوشش شهرداری در بیاید باید مراحل قانونی آن در وزارت کشور حل شود تا دست شهرداری برای باشگاه‌داری نه تنها در والیبال بلکه در هر رشته‌ای ورزشی بازتر شود، واقعیت این است که باشگاه شهرداری ارومیه طی ۱۱ سال گذشته به ظاهر باشگاه‌داری کرده است ولی در عمل ما فقط در یک رشته پرطرفدار تیم‌داری کرده‌ایم نه باشگاه داری.

وی تصریح کرد: محبث دیگری که مورد بررسی قرار گرفته این است که چون شهرداری‌ها متولی ورزش همگانی و ایجاد شور و نشاط در جامعه هستند لذا درحالی که نتوانیم از طریق وزارت کشور باشگاه‌داری کنیم می‌توانیم از طریق معاونت ورزشی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و به طور کاملا قانونی به سمت‌وسوی نه باشگاه‌داری بلکه تیم‌داری اقدام کنیم و با استفاده از ظرفیت این معاونت به شکل تیم‌داری در اختیار ورزش اول شهرمان که همان والیبال است باشیم.

عضو شورای شهر ارومیه اضافه کرد: البته تیم والیبال ارومیه فقط متعلق به شهرداری ارومیه نیست و تاکنون باشگاه تحت پوشش مدیریت شهری نیز بخاطر احترام به هواداران و ایجاد شور و نشاط اجتماعی تیم‌داری کرده که در این میان ایرداتی به باشگاه کنونی شهرداری ارومیه وارد است که این باشگاه به صورت مدیرعاملی، تک قطبی و قائم به فرد عمل می‌کند در حالی باید به طور هیات مدیره اداره شود.

یوسفی تاکید کرد: والیبال ارومیه با پول بیت المال والیبال این شهر را که هواداران فراوانی به خود دارد را زنده نگه داشته و هیچ منتی برای مردم نیست و اگر کسی بخواهد از انحلال تیم والیبال ارومیه سخن گفته و یا شایعه پراکنی کند در حق شهر عشاق والیبال جفا کرده است.
 


خواستار رفع نگرانی هواداران و حضور تیمی قدرتمند در لیگ کشور هستیم

حبیب سلیمان زاده لیدر تیم‌های والیبال ارومیه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: به خاطر دارم که از سال ۸۲ برای تماشای دیدارهای والیبال ارومیه در لیگ برتر ساعت‌ها پشت درهای بسته مانده و با سختی‌های فراوان بلیط بازی را تهیه و وارد سالن می‌شدیم و از آن زمان به دلیل علاقه وافر و شور و هیجانی که در خود سراغ داشتم شروع به فعالیت در حرفه لیدری کرده و هم اکنون نزدیک به ۱۷ سال است به عنوان یار ثابت در کنار تیم‌های والیبال ارومیه که با عناوینی همچون آذرپیام، هیات والیبال، پگاه، مقاومت و شهرداری ارومیه حضور دارم.

وی گفت: بدون شک ماندگارترین افراد برای تیم های والیبال ارومیه همین هواداران متعصبی هستند که در روزهای خوشی یا ناخوشی در سرما و گرما همواره در کنار تیم بوده‌اند و از هیچ حمایتی برای موفقیت تیم محبوبشان فروگذار نبوده‌اند.

لیدر تیم‌های والیبال ارومیه ادامه داد: اگر بخواهیم در خصوص ۱۱ سال تیم‌داری باشگاه شهرداری ارومیه صحبت کنیم باید بگوییم که عدم همدلی و یک‌دلی در بین مسؤولان و دست اندرکاران یکی از مهمترین مشکلاتی است که والیبال ارومیه چند سالی با آن مواجه است چرا که به نظر من وقتی فردی را به عنوان مدیرعامل باشگاه در راس امور قرار می‌دهیم باید در پشت بند آن شاهد حمایت و پشتیبانی همه جانبه مسؤولان، پیشکسوتان و مربیان از این شخص نیز باشیم.

سلیمان زاده ابراز کرد: به عینه دیده‌ایم مربیانی که پس از مدتی همکاری با باشگاه و بردن منفعت مالی و جایگاهی به نحوی از تیم کنار گذاشته شده‌اند متاسفانه تبدیل به حواشی سازانی شده‌اند که با دست آویز قرار دادن برخی رسانه‌های مخالف و فرصت طلب برای ضربه به زدن به باشگاه و تیم والیبال این شهر تلاش کرده و به نوعی از ناکامی تیم خوشحال شده‌اند که این امر درد کهنه‌ای است که همواره با آن مواجه هستیم.

وی افزود: انصافا شاهدیم که مدیرعامل باشگاه و سرپرست تیم والیبال شهرداری ارومیه برای ایجاد فضایی آرام و فراهم کردن تمام امکانات فنی و رفاهی تیم سنگ تمام گذاشتند ولی در انتخاب کادر فنی و برخی پست‌ها ضعف‌هایی داشتیم که در طول فصل رفع نشد.

لیدر تیم والیبال شهرداری ارومیه بیان کرد: امیدواریم روزی برسد که مربیان و پیشکسوتان بومی ارومیه‌ای با بالا بردن اطلاعات و به روز رسانی دانش تخصصی و حضور در کلاس‌های بین المللی مربیگری، دیگر اجازه ندهند هدایت تیم‌های والیبال ارومیه به دست مربیان غیربومی بیفتد و با انتخاب اصلح‌ترین مربیان و بازیکنان در راستای اعتلای والیبال این شهر کمک کنند.

سلیمان زاده در خصوص مسئله انحلال تیم شهرداری ارومیه و عدم حمایت باشگاه از این تیم گفت: ای‌کاش مسؤولان به جای نام بردن از واژه انحلال، به موقع و کاملا شفاف به مردم اعلام می‌کردند که هدفشان ثبت قانونی باشگاه و گرفتن مجوزهای لازم از وزارت کشور است تا احساسات هواداران این قدر جریحه‌دار و دل آزرده نمی‌شد. از صاحبان والیبال انتظار داریم پا پیش گذاشته و با وحدت و همدلی مشکلات پیش رو را به زودی حل کنند، البته مسؤولان مدیریت شهری و شورای شهر نیز باید فراموش نکنند که همین مردم بودند که با وعده وعیدهای آنها پای صندوق‌های رای رفته و مسؤولان فعلی را پای کار آوردند و الان نوبت آنها است که به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند.

بازیکنان ملی پوش و لژیونر ارومیه‌ای را به شهرمان برگردانید

مهدی آقاپور لیدر تیم والیبال شهرداری ارومیه که از سال ۸۶ در سالن‌های ورزشی حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: همواره مدعی مهد والیبال هستیم ولی علنا دیدیم که خروجی تیم‌داری ما ضعیف است و مسؤولان باشگاه نمی‌توانند بازیکنان ملی‌پوش و بومی ارومیه را حفظ و جذب تیم محبوب این شهر کنند.

وی گفت: مربیان بومی ما باید در راستای دانش افزایی و به روز رسانی اطلاعات فنی خود تلاش کنند تا با آرامش بیشتری در شهر ارومیه تیم‌داری کنیم چرا که والیبال ارومیه از نظر بازیکن به روز است ولی از نظر مربی به روز نیست و مربیان ما به حد حرفه‌ای نرسیده‌اند.

لیدر تیم‌ والیبال شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه امسال می‌توانستیم به جای صابر کاظمی، بردیا سعادت را جذب کنیم افزود: حفظ و استفاده از بازیکنان بومی و ملی پوش همچون سعید معروف، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی و لژیونرهای مطرح ارومیه‌ای، حتی با قراردادهای بالا خواسته اصلی هواداران و والیبال دوستان این شهر است چرا که حضور بازیکنان غیربومی و غیرمتعصب بازی کردن با احساسات مردمی است که والیبال با گوشت و پوست و استخوان آنها عجین شده و با آن زندگی می‌کنند.

آقاپور افزود: البته درست است مدیریت باشگاه در راستای حفظ آرامش، کاهش حواشی و فراهم کردن امکانات رفاهی تیم زحمات فراوانی متحمل شده و تصمیمات خوبی گرفته است ولی دادن اختیارات تام به سرمربی و کادر فنی یکی از ضعف‌هایی بود که بر مدیریت باشگاه وارد است و باید گوشزد کردن برخی مسائل و دادن اولتیماتوم به سرمربی و کادر فنی باید در دستور کار مدیر گنجانده شود.

وی اضافه کرد: مطمئنا مشکل بدهی باشگاه شهرداری ارومیه به خانواده تراویسا اگر به موقع و در طول مدت ۵ سال گذشته پرداخت می‌شد اکنون شاهد چندین برابر شدن میزان بدهی نبوده و به راحتی می توانستیم میزبانی جام باشگاه‌ها را نیز شاهد باشیم که این چنین نشد، ولی امیدواریم با رفع مشکل انحلال باشگاه و ثبت قانونی باشگاه به زودی حل و فصل شده و شاهد حضور تیمی قدرتمند از شهر عشاق والیبال در رقابت‌های لیگ باشیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول