اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صابرین نیوز: پایگاه آمریکا در اربیل هدف حملات پهپادی قرار گرفت

کانال تلگرامی صابرین نیوز خبر داد که چند پهپاد، پایگاه نظامیان تروریست آمریکایی در اربیل عراق را هدف قرار داده است.

صابرین نیوز:  پایگاه آمریکا در اربیل هدف حملات پهپادی قرار گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عراق از وقوع چند انفجار در استان اربیل واقع در شمال این کشور خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز خبر داد که صدای چند انفجار در نزدیکی پایگاه «حریر» شنیده شده است. این پایگاه مقر نظامیان تروریست آمریکایی است.

به گزارش صابرین، خبرها حاکی از این است که  با چند پهپاد به این پایگاه حمله شده است. هنوز جزئیات بیشتری درباره تلفات احتمالی این حملات منتشر نشده است.

در همین ارتباط، «وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی  چندی پیش اذعان کرد که یک موضع آمریکا در اربیل عراق هدف حمله قرار گرفته است..

سخنگوی ائتلاف در این خصوص اعلام کرد: «یک پهپاد، یکی از مواضع ائتلاف بین‌المللی را در منطقه کردستان هدف قرار داد». با این حال،‌ وی مدعی شد که این حمله خسارت مادی یا تلفات جانی در پی نداشته است.

پایگاه‌های آمریکا در فرودگاه اربیل عراق پیش از این نیز چند بار هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفته‌اند که این حملات در ماههای اخیر تشدید شده است.

این در حالی است که با وجود توافق دولت مصطفی الکاظمی با دولت آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از عراق تا پایان ۲۰۲۱، اما «کنت مکنزی» رئیس سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) تأکید کرد که همچنان در عراق باقی خواهند ماند.

 دو مقام امنیتی عراق هم گفتند که عملیات خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق اگر هم صورت بگیرد، تأثیری در وضعیت دو پایگاه مهم «عین الاسد» در غرب عراق و حریر در شمال استان اربیل نخواهد گذاشت و آمریکایی‌ها در این دو پایگاه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

در این راستا، یک مقام عراقی در استان الانبار که نخواست نامش فاش شود، تأکید کرد،  پایگاههای عین الاسد و حریر، در چارچوب آن‌چه آموزش و کمک مستشاری به نیروهای عراقی خوانده می‌شود، به فعالیت خود ادامه خواهند داد. او این مسأله را جزء نتایج دور چهارم گفت‌و‌گوهای استراتژیک میان بغداد و واشنگتن دانست که در پایان ماه ژوئن صورت گرفت. او توضیح داد که هر گونه احتمالی مبنی بر بسته شدن پایگاه عین الاسد وارد نیست.

پایگاه حریر در ۷۵ کیلومتری شمال شرق شهر اربیل از پایگاههایی است که همچنان محل فعالیت نظامیان آمریکایی خواهد بود. این پایگاه در ۱۱۵ کیلومتری مرز ایران نزدیکترین پایگاه آمریکا به جمهوری اسلامی ایران است.

نیروهای آمریکایی بار دیگر پس از عملیات اشغال عراق در سال ۲۰۱۴ به درخواست دولت بغداد برای مبارزه با داعش که در آن زمان یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود، وارد عراق شدند. آمریکا به این بهانه  ۳۰۰۰ نیروی در قالب یک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که ۲۵۰۰ تن از آن‌ها، آمریکایی بودند، وارد این کشور کرد.  پس از اعلام پیروزی بر داعش از سوی بغداد، مردم و دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید کردند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد، ولی به صورت کامل اجرا نشده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول