اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران با انتخاب شورای مرکزی برگزار شد

پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی به صورت مجازی و با برگزاری انتخابات الکترونیکی برگزار شد.

پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران با انتخاب شورای مرکزی برگزار شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی پنجشنبه (۱۹ اسفند ۱۴۰۰) به صورت مجازی و انتخابات الکترونیکی برگزار شد.

در این مراسم اعضای شورای مرکزی دوره قبلی، دبیران استان‌ها و داوطلبان عضویت در شورای مرکزی جدید حضور داشتند.

همچنین مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، نورالدین قدیمی معاون شورای ائتلاف امور استان‌ها، و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی که داوطلب عضویت در شورای مرکزی را داشتند برگزار شد.

نتایج مجمع اعضای شورای مرکزی جمعیت وفاداران پس از برگزاری انتخابات الکترونیکی به شرح زیر اعلام شد:

حبیب‌الله بوربور، احمد دستنیان، سیدقاسم حسینی، جواد منصوری، ایمان آشنادوست، آیت‌الله شبیری زنجانی، مریم خلیلوند، حسن فارسی‌جانی، سارا بوربور، محمدرضا عباسیان، سیدعلی یزدی‌خواه، احمد خاقانی‌پور ، محمدعلی شایسته‌نیا، رضا انصاریان ، عزیز سیدمحمدی، حسین امیدی، مرتضی شمسایی ، مجتبی رضاخواه، عباس باستانی ، حجت‍‌الاسلام ابوالفتح دعوتی و عزت الله طیبی راد به عنوان شورای مرکزی اصلی انتخاب شدند.

شایان ذکر است ستار زنگنه، بهروز لک و نفیسه محمدی به عنوان اعضای علی البدل شورای مرکزی، عزت الله بوربور، مریم مرشدی و مهدی محمدی نیا در جایگاه بازرسان و علی اکبر لعل‌نیا عضو علی البدل بازرسی انتخاب شدند.

قابل ذکر است برنامه مجمع پنجم به صورت پخش زنده از شبکه های اجتماعی آپارات پخش شد که مطالب مطرح شده در جلسه به صورت کامل مستقیما پخش و هم اکنون نیز در اختیار اعضا و علاقمندان می باشد.

علاوه بر این در این مجمع عمومی مطرح شد که پایان سال ۱۴۰۱، کنگره ملی شورای ائتلاف برگزار خواهد شد.

قدیمی معاون استان‌های شورای ائتلاف، در پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شورای ائتلاف، جبهه‌ای است که تعدادی از احزاب و شخصیت‌های انقلابی آن را تشکیل داده‌اند، گفت: از زمان تشکیل شورای ائتلاف (تیرماه ۱۳۹۷)، مشغول کارهای اجرایی، تشکلیاتی و انتخاباتی شدیم. در این مسیر لطف خدا شامل حال شورای ائتلاف شد و توانستیم تشکیلاتی را در سطح کشور سازماندهی کنیم. ما ادعا می‌کنیم بزرگترین تشکیلاتی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور هستیم.

معاون استان‌های شورای ائتلاف گفت: در سامانه ائتلاف، تا به امروز ۳۱۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و آماده همکاری با شورا هستند. همچنین در همه شهرستان‌ها، شوراهای ائتلاف تشکیل شده‌اند و بعد از انتخابات هم جلسات شورای مرکزی و استانی به طور مرتب ادامه داشته و خواهد داشت.

وی گفت: شورای ائتلاف از روزی که تشکیل شد، بنا را بر این گذاشت تا بتواند تمام دلسوزان انقلاب را با وجود اختلاف سلیقه‌ با یکدیگر همراه کند. از عوامل مؤثر در پیروزی‌های انتخاباتی نیز همین موضوع وحدت است.

قدیمی در خصوص تأثیرات ایجاد وحدت گفت: وحدت دو تاثیر مهم دارد. نخست اینکه می‌تواند تمام توان‌های مجموعه را در یک‌جا جمع کند. دوم آنکه اثر اعتقادی دارد که بسیار مهم‌تر از مورد اول است. خداوند با توجه به تلاش نیروهای انقلابی، به رفتار و کارشان برکت می‌دهد. وی افزود: می‌دانید که شورای ائتلاف، برای اولین بار در کنار موضوع وحدت، برخی فرایندها را نیز تغییر داد.

قدیمی در تبیین گفته‌هایش افزود: مردم انقلابی ایران اسلامی، با ارسال نامه‌هایی، می‌خواستند تا آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند. ما تشکیلاتی را راه انداخیتم و مردم به آن توجه کردند؛ لذا نباید این مجموعه را دچار چند دستگی کنیم.

قدیمی به حاشیه‌هایی که حول شورای وحدت و شورای ائتلاف ایجاد شده است اشاره کرد و افزود: ما در سطح استان‌ها به شورای ائتلاف استان‌ها اجازه اختلاف ندادیم. ۹۰ درصد اعضای تشکیل‌دهنده شورای وحدت، اعضای شورای‌ ائتلاف است. با این وجود دو اسم بودن دچار اختلاف است؛ اما اهداف یکی است. باید تلاش کنیم روش‌ها و سلایق را یکسان کنیم. به هر حال نیروهای انقلابی، اختلاف در جریان انقلاب را بر نمی‌تابند.

وی در ادامه گفت: یکی از ارکان در مرکز، استان و شهرستان‌ها، اعضای هیئت مؤسس هستند. این افراد در استان‌ها و با توجه به گستردگی آن، بین هفت الی ۹ نفراند. رکن دوم، شورای ائتلاف احزاب‌اند که عضو ثابت شورا هستند. همچنین رکن سوم، اعضای انتخابی شورای ائتلاف استان است.

وی افزود: احتمالا پایان سال ۱۴۰۱، کنگره ملی شورای ائتلاف، با حضور ۳ هزار نفر برگزار خواهد شد. خواهشمندم که دوستان و همکاران، یک‌دل و همدل باشند. شورای ائتلاف یک حزب نیست؛ چه بسا اختلاف سلایقی وجود داشته باشد، با این وجود جملگی می‌دانیم که هدف اصلی ما هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول