اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

بخشنامه نوروزی دادستان کل به دادستان‌های سراسر کشور ابلاغ شد

همزمان با در پیش بودن ایام نوروز و در راستای تامین امنیت و نظم عمومی و صیانت از حقوق عامه، دادستان کل کشور در بخشنامه ای ضمن تاکید بر تشکیل کشیک قضایی در تعطیلات نوروزی، دادستان ها را موظف به پیگیری بندهای دهگانه کرد.

بخشنامه نوروزی دادستان کل به دادستان‌های سراسر کشور ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با در پیش بودن ایام نوروز و در راستای تأمین امنیت و نظم عمومی و صیانت از حقوق عامه، دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای ضمن تاکید بر تشکیل کشیک قضائی در تعطیلات نوروزی، دادستان‌های سراسر کشور را موظف به پیگیری بندهای دهگانه آن کرد.

در این بخشنامه با تبریک اعیاد شعبانیه بویژه ولادت با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء و تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و نوروز ۱۴۰۱ بر ارائه خدمات ویژه قضائی به مردم عزیز در ایام تعطیلات نوروزی تاکید شده است.

در این بخشنامه به برقراری واحد کشیک نوروزی در دادسراها برای ارائه خدمات قضائی، برنامه ریزی برای نظارت بر ضابطین قضائی و بازرسی منظم از بازداشتگاه‌ها، نظارت بر مجرمین سابقه دار و عدم اعطای مرخصی به سارقین حرفه‌ای بمنظور پیشگری از وقوع جرایم در تعطیلات و اتخاذ تدابیر لازم توسط پلیس راهور در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و صیانت از جان انسان‌ها تاکید شده است.

همچنین، ممانعت از تغییر کاربری اراضی ملّی، منابع طبیعی توسط سودجویان با همکاری سازمان‌های ذی مدخل و در صورت ارتکاب جرم، رسیدگی فوری و اتخاذ تصمیمات قضائی لازم در واحد کشیک قضائی، نظارت لازم توسط مسئولین تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها و تشکّل‌های صنفی بر رستوران‌ها و مراکز توزیع مواد غذایی و برخورد با متخلفین مربوطه، ایجاد هماهنگی لازم با عوامل وزارت نیرو جهت استانداردسازی روشنایی معابر و رصد شبانه روزی توسط مأمورین نیروی انتظامی بمنظور کاهش جرایم سرقت. از جمله موارد دیگری است که در این بخشنامه بر آنها تاکید شده است.

همکاری با مسئولین بهداشت و درمان و تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تجمعّات خانوادگی بمنظور کنترل و کاهش ابتلاء به کووید ۱۹ و رصد مستمر و پایش هدفمند اقدامات احتمالی دشمنان و معاندین نظام بمنظور آلوده سازی افکار عمومی و پیگیری جرایم ارتکابی از جمله موراد دیگری است که در این بخشنامه آمده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول