اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

برنامه پیشگیری و مقابله با قاچاق نوشت افزار تصویب شد

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کلیات پیش‌نویس برنامه جامع حمایت از تولید، پیشگیری و مقابله با قاچاق نوشت افزار را تصویب کرد.

برنامه پیشگیری و مقابله با قاچاق نوشت افزار تصویب شد

امیرمحمد پرهام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در پی منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نوشت‌افزار ایرانی، تدوین و ابلاغ «برنامه جامع حمایت از تولید، پیشگیری و مقابله با قاچاق نوشت افزار» در اولویت اقدام کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار اخیر خود با جامعه تولید‌کنندگان داخل مبنی بر اینکه «نوشت‌افزار، در شمار کالاهای حیاتی برای امروز و فردای هر کشور است، تولید با کیفیت آن نیز برای کشور تولیدکننده، مایه‌‌ افتخار است. از این که مجموعه‌هایی در کشور ما بر این اقدام افتخارآفرین همت گماشته و گام‌های موفقیت‌آمیز برداشته‌اند، خرسندم و پایداری آنان در این راه را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. توفیقاتتان مستدام باد ان‌شاءالله»، گفت: در همین رابطه به منظور اجرای فرامین معظم‌له وفق تکالیف ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری‌های جدی انجام و با همراهی و اتفاق نظر تولیدکنندگان، اصناف و تشکل‌های ذی‌ربط، تدوین سند و نقشه راه توسعه این صنعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بررسی وضعیت صنعت نوشت‌افزار کشور و ساعت‌ها کار کارشناسی ضمن اخذ نظرات خبرگان و متولیان بخش خصوصی در نخستین گام به آسیب‌شناسی این صنعت پرداختند که متعاقب آن راهکارهایی در ابعاد تولید، تجارت، سطح عرضه و قاچاق نیز احصاء شد.

پرهام‌فر اظهار داشت: فاصله میان مدیران تصمیم‌گیر و فعالان این حوزه، تعدد بخشنامه‌ها و مقررات، مشکلات تأمین مواد اولیه، کمبود نقدینگی، واردات کالای بی‌کیفیت، کیفیت پایین برخی محصولات، تقلب، تولیدات زیرپله‌ای، گرایشات فرهنگی و ذائقه مصرف‌کننده، شناخت ناکافی تولیدکنندگان از مباحث تجاری و غیره از مهم‌ترین چالش‌های جدی صنعت نوشت‌افزار در این بررسی بود.

وی افزود: در گام دوم ضمن احصاء راهکارهای مقتضی و متناسب با وضعیت و چالش‌های موجود، هدف گذاری‌ها انجام و در نهایت پیش نویس برنامه جامع حمایت از تولید، پیشگیری و مقابله با قاچاق نوشت افزار تدوین شد.

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: سرانجام پیش‌نویس این برنامه در چهل و ششمین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه به ریاست محمدمهدی برادران خلخالی، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه و کلیات آن تصویب شد.

وی افزود: پس از تصویب، مقرر شد در صورت نیاز دستگاه‌های عضو کارگروه پیشنهادات و اصلاحات مدنظر خود به منظور ارتقاء این پیش‌نویس را ظرف مدت 10 روز به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  ارسال کنند.

پرهام‌فر اظهار داشت: بر اساس این گزارش پس از پایان این مهلت پیش‌نویس مذکور مراحل ابلاغ و اجرا را طی خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول