اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

گزینه دولت آمریکا برای پایین آوردن قیمت بنزین

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد یکی از گزینه های دولت برای پایین آوردن قیمت بنزین ، کاهش مالیات این حامل انرژی است.

گزینه دولت آمریکا برای پایین آوردن قیمت بنزین

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد: کاهش مالیات بر بنزین،یکی از گزینه هایی است که کاخ سفید ممکن است برای پایین آوردن قیمت بنزین آن را اجرایی کند.

ژانت یلن روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: ما در حال بررسی گزینه های گوناگونی هستیم که ممکن است برای کمک به مصرف کنندگان آنها را اجرایی کنیم. کاهش مالیات بر بنزین یکی از این گزینه هاست.

وزیر خزانعه داری امریکا البته ابراز نگرانی کرد که اجرای این اقدام ممکن است باعث شود منافع اقتصادی حاصل از آن به جای آن که به جیب مردم آمریکا رود، به جیب شرکت‌های نفتی در این کشور سرازیر شود.

ژانت یلن گفت: اجرای سیاستهای انقباضی پولی برای کنترل تورم ممکن است باعث بروز رکود در اقتصاد آمریکا شود. درعین حال بانک مرکزی آمریکا باید بتواند در استفاده از ابزارهای خود طوری توازن ایجاد کرده که هم قیمت ها را تثبیت کند و هم میزان اشتغال را در سطح حداکثر نگه دارد.

یلن درباره جایگاه دلار در حساب ذخیره گردی کشورها که اتفاقاً باعث شده تا آمریکا بتواند از محل این قابلیت روسیه را تحریم کند گفت در حال حاضر هیچ رقیب جدی برای دلار وجود ندارد.

به گزارش فارس، طی هفته‌های گذشته به خاطر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی قیمت بنزین در آمریکا هم سر به فلک کشیده و همانگونه که شاهد هستیم دولت این کشور ممکن است برای پایین آوردن سطح نارضایتی مردم از خیر منابع درآمدی حاصل از دریافت مالیات بر بنزین نیز بگذرد.

انتهای پیام/ 74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول