اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تل‌آویو: ۶۲۰۰ اوکراینی وارد اسرائیل شدند

به گفته وزیر مسکن و مهاجرت رژیم صهیونیستی، ۶۲۰۰ اوکراینی از ابتدای جنگ وارد فلسطین اشغالی شدند.

تل‌آویو: ۶۲۰۰ اوکراینی وارد اسرائیل شدند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که بدرفتاری رژیم صهیونیستی با اوکراینی‌های غیر یهودی در فرودگاه تل‌آویو خبرساز شده است، وزیر مسکن و مهاجرت رژیم صهیونیستی آماری درباره تعداد حضور افراد دارای گذرنامه اوکراینی به فلسطین اشغالی ارائه داد.

«پنینا تامانو شاتا» وزیر مسکن و مهاجرت رژیم صهیونیستی اعلام کرد از ابتدای جنگ در اوکراین، آمار رسمی در رژیم صهیوینستی نشان می‌دهد که تعداد ۶۲۰۰ نفر از افراد دارنده گذرنامه اوکراینی وارد فلسطین اشغالی شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری ایتالیایی «آنسا»، به گفته این مقام کابینه رژیم صهیونیستی تعداد دو هزار پناهجوی یهودی هم در میان این افراد حضور دارند و آنها می‌توانند از «قانون بازگشت» استفاده کنند.

طبق «قانون بازگشت» در فلسطین اشغالی، یهودی‌های خارجی امکان تبدیل شدن به «شهروندان اسرائیل» را دارند و همچنین می‌توانند از کمک مالی کابینه رژیم صهیونیستی برخوردار شوند.

به گفته پنینا تامانو شاتا وزیر مسکن و مهاجرت رژیم صهیونیستی، قرار است طی هفته آینده هزار نفر از یهودیان اوکراینی دیگر هم وارد فلسطین اشغالی شوند.

اظهارات این مقام ارشد رژیم صهیونیستی در شرایطی مطرح شده که بدرفتاری مقام‌های این رژیم با اوکراینی‌ها در فرودگاه تل‌آویو، خبرساز شده و روزنامه «هاآرتص» طی گزارشی اذعان کرد، با غیریهودیان هنگام ورود به فرودگاه بن گوریون با «تحقیر و شرایط ناشایست» رفتار شد.

«آیلت شاکد» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به انتقادات صورت گرفته از این رژیم درباره عدم پذیرش آوارگان اوکراینی غیر یهودی، با ادعای اینکه تل‌آویو تعداد زیادی از آورگان اوکراینی را پذیرفته است، گفت که این رژیم «عده‌ای از اوکراینی‌های یهودی را به عنوان مهاجر» خواهد پذیرفت.

«یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی پیشتر خبر داده بود که رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرش ده‌ها آواره اوکراینی نشده و آن‌ها را از فرودگاه «بن گوریون» عودت داده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول