اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

ساخت پتروپالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای در لاوان

عضو هیأت مدیره شرکت نفت لاوان گفت: سال آِینده عملیات اجرایی ساخت یک پترولایشگاه 150 هزار بشکه‌ای در جزیره لاوان آغاز می‌شود.

ساخت پتروپالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای در لاوان

میلاد سلجوقی عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت لاوان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس در خصوص تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت پالایش نفت لاوان از طریق برگزاری آزمون گفت: در گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از نیروهای جوان ، انقلابی و متعهد، روز گذشته شاهد جذب نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بخش‌های عملیاتی، اداری و ستادی به واسطه برگزاری آزمون استخدامی بودیم.

 وی افزود: شرکت پالایش نفت لاوان در حال حاضر یک پالایشگاه 55 هزار بشکه‌ای است که تأمین انرژی بخشی از ناوگان «حمل و نقل» دریایی در خلیج‌فارس را بر عهده دارد که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از خام فروشی، مطالعات اولیه پروژه احداث پتروپالایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای صورت پذیرفته است.

 عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت لاوان افزود: در حال حاضر توسط «وزارت نفت» خوراک پتروپالایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای نفت لاوان تخصیص یافته که در مرحله انعقاد قرارداد با «شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران» می باشد.

سلجوقی از کلنگ‌زنی این ابرپروژه پالایشگاهی در سال جدید به دستان حضرت آیت الله رئیسی خبر داد و گفت: انشالله که این پتروپالایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای به دست حضرت آیت الله رئیسی در سال آینده کلنگ زنی می‌شود و نیروهای جدیدی را برای ساخت این پالایشگاه نیز جذب می‌کنیم.

وی در ادامه با تشریح ایجاد اشتغال در احداث پالایشگاه جدید نفت لاوان، گفت: نیروهای مورد نیاز جهت احداث این پتروپالایش حدود 20 هزار نفر و جهت عملیات بهره برداری به طور مستمر،  3 هزار نفر نیروی انسانی جذب خواهد شد که پیش‌بینی می شود مراحل تکمیل آن درآینده نزدیک صورت پذیرد.

به گزارش فارس، پتروپالایشگاه‌ها نسل جدیدی از پالایشگاه‌ها محسوب می‌شود که بر تجمیع مجتمع‌های پالایش و پتروشیمی تاکید دارد به عبارتی دیگر در مجتمع‌های پتروپالایشگاهی هدف تنها تولید سوخت از بنزین، نفت و گاز نیست بلکه در کنار تولید این محصولات به دنبال تامین خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پلیمری و شیمیایی است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول